سیاسی

غنی: اگر نمی‌رفتم افغانستان مثل سوریه می‌شد

اشرف غنی در یک پیام ویدئویی گفت: اگر نمی‌رفتم افغانستان مثل سوریه می‌شد. فعلا در امارات هستم تا از خونریزی جلوگیری شود. در مشورت هستم که دوباره به افغانستان برگردم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، اشرف‌غنی در یک پیام ویدیویی گفت: مسئولان امنیتی به من خبر داده بودند که توطئه جانی در کمینم بوده است. جنگجویان طالبان در اطراف دروازه‌های ارگ بودند.

او گفت: یا باید می‌ماندم یا باید می‌رفتم. نمایندگان بین المللی به من گفته بودند که اگر نروی، اوضاع خراب و افغانستان مانند سوریه و یمن می‌شد. من مجبور شدم از کشور بیرون شوم‌. طالبان و افراد ناشناخته داخل ارگ شدند. اتاق به اتاق می گشتند.

غنی ادامه داد: قرار بود که مانند ۲۵ سال قبل حادثه خونین رخ دهد.بی‌عزتی افغانستان را نمی‌خواستم. برای جلوگیری از ورود افرادی که با زبان بیگانه صحبت می‌کردند، کسی مقاومت نکرد. به کسانی که می‌گویند از افغانستان فرار کردم، می‌گویم که بدون دلیل قضاوت نکنید. هر کس که گفت رییس جمهورتان فرار کرد، باور نکنید.

او گفت: من هیچ چیزی با خود نبردم. تمام اسرار دولتی به دست دیگران افتاده است. با یک پیراهن تنبان و چبلک فورا بیرون شدم. بیرون کردن پول از افغانستان توسط من دروغ است. بیرون شدن من از کابل سبب شد که وضعیت کابل خراب نشود.

غنی همچنین گفت: از مذاکرات صلح‌ کنونی که توسط عبدالله عبدالله و حامد کرزی پیگیری می‌شود، استقبال می کنم و کامیابی شان را می خواهم. دوباره از همه نیروهای امنیتی خود تشکر می کنم. من قصد فرار ندارم. فعلا در امارات هستم تا از خونریزی جلوگیری شود. در مشورت هستم که دوباره به افغانستان برگردم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا