اجتماعیفرهنگی

غیبت کدام دانش‌آموزان موجه است؟ / مخالفت با بازگشایی مدارس در ماه رمضان

پس از دو سال حضور دانش‌آموزان بدون فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس الزامی شد. اما آیا همه می‌توانند در مدارس حضور یابند؟ غیبت کدام دانش‌آموزان در مدارس موجه است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از دو سال از آغاز همه‌گیری کرونا، مدارس کشور روز گذشته بدون فاصله‌گذاری اجتماعی و شرط واکسیناسیون بازگشایی شد.

بر اساس ابلاغیه جدید برای بازگشایی مدارس، حضور ساعتی و نوبتی دانش آموزان و معلمان در مدرسه‌ها غیرقانونی است.

غیبت کدام دانش‌آموزان موجه است؟


هیچ الزامی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان برای حضور در مدرسه وجود ندارد. همچنین با بازگشایی مدارس بعد از نعطیلات نوروزی زنگ‌های کلاسی، تفریح و ورزشی به شرایط قبل از کرونا برگشت. اما غیبت کدام دانش‌آموزان در مدارس موجه است؟

محمدتقی قلی نژاد ، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این مورد به ایسنا گفت: «بازگشایی مدارس حضور دانش آموزان در مدارس الزامی است و غیبت آنها غیرموجه محسوب می شود.»

او ادامه داد: «در صورت غیبت دانش‌آموزان طبق آیین نامه اجرایی با آنها برخورد می شود اما کسانی که بیماری زمینه ای دارند و یا ناقل و مشکوک به کرونا هستند تا بهبودی کامل می توانند از آموزش های مجازی در بستر شبکه شاد استفاده کنند.»

مخالفان بازگشایی مدارس چه می‌گویند؟


پس از اعلام الزامی شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان با آن مخالفت کردند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را درباره بازگشایی مدارس می‌خوانید.

«این طرح به درد مدارس ابتدایی دولتی که ۴۰ تا دانش‌آموز روی هر میز ۳ نفر نمی‌خورد. نه واکسنی نه هیچ امکاناتی. آیا مدارس کاری انجام داده؟ آیا حتی یک تهویه ساده در کلاس‌ها گذاشت؟ یا فقط می‌خواهند ببینند آیا این طرح جواب برای سال آینده می‌دهد؟ فقط یک نوع آزمایش است به نظرم.»

« این دو ماه را مجازی می‌کردند بهتر بود. چون آخر سال که امتحان‌ها که حضوری است.»

«ماه رمضان بچه‌ها روزه می‌گیرند. گلو خشک می‌شود. آنهم شش ساعت.»

«بازگشایی بعد از تعطیلات عید و دوسال عدم حضوری دانش‌آموزان با شروع ماه مبارک و روزه‌داری دانش‌آموزان می‌تواند صدمات جبران ناپذیری بزند.»

«با این همه مسافرت، دورهمی و… قطعا عده زیادی کرونا گرفتند. بعد ۳۰ تا ۴۰ تا بچه بدون فاصله‌گذاری بشینند در یک کلاس ۱۲ متری؟»

«بچه‌ها در شاد وقت بیشتری برای تمرین و تکرار دارند.»

البته معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در ماه رمضان گفته: «تأکید ما این است که همه دانش‌آموزان در ۵ روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند. اما با توجه به آغاز ماه رمضان و وجود کرونا، نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس جزو اختیارات شورای مدرسه است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا