اقتصادی

قبض آب وبرق افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی رایگان است

وزیر نیرو گفت: قبض آب و برق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح یک نیروگاه بیوگاز گفت:­برای رفع ناترازی برق کشور برنامه‌های متعددی انجام شده و­در بخش نیروگاه های تجدید پذیر، باید تلاش بیشتری کنیم.

­وی ادامه داد: نیرو گاه های بیو گاز از جمله نیروگاه های تجدیدپذیر هستند که با استفاده از گاز اتان، برق تولید می‌کنند. امروز یکی از این نیروگاه ها­با ظرفیت ۲ و۴ دهم مگاوات به بهره برداری رسید که نیاز یک شهر­۲۰ هزار نفره را تامین می کند.

­وزیر نیرو با اشاره به این که بالاترین نرخ خرید برق در نیروگاه مربوط به­ نیروگاه‌های­ بیوگاز­است، گفت:­سال گذشته برای اولین بار برای تجدیدپذیرها­منابع خوبی در قانون بودجه تخصیص داده شد؛ به طوری که­به منظور سرمایه گذاری ۴ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی­در شورای اقتصاد به تصویب رسید.­نیروگاه‌های ۱۰ مگاواتی و ۵۰ مگاواتی نیز به زودی افتتاح می‌شود.

­وی اضافه کرد:­برای مدیریت بهینه مصرف برق و آب تابستان ۱۴۰۲ از مهر ماه سال گذشته برنامه ریزی صورت گرفته است.­تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا در تابستان خاموشی نداشته باشیم؛ برای تابستان ۱۴۰۲ از مهر ماه سال گذشته­ ۱۴۰ برنامه در دستور کار قرار دارد.

­آقای محربیان درباره­ تعرفه‌های آب و برق در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: این تعرفه های مطابق با آیین نامه سال گذشته هستند؛­­با­ این تفاوت که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف، از آب رایگان برخوردار می‌شوند در حالیکه سال گذشته چنانچه الگوی کم مصرف را رعایت می‌کردند، قبض آب آنها رایگان می شد. تعرفه آب مشترکان پرمصرف نیز به صورت­پلکانی دریافت می‌شود.

­وی با اشاره به اینکه حق آبه هیرمند حق طبیعی کشور ما است، توضیح داد: به هیچ وجه از حق خود کوتاه نمی آییم ضمن این که افغان‌ها گفتند، ما این مسئله را به رسمیت می‌شناسیم و امیدواریم به این گفته عمل کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا