کسب و کار

قرارداد ۱۰۰ میلیاردی زانکو برای تامین تجهیزات لوله های پتروشیمی پارس عسلویه

چکیده : طبق قراردادی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تمامی تجهیزات لوله صنعتی مجتمع پتروشیمی پارس عسلویه توسط شرکت زانکو تعویض خواهد شد!

تجهیزات صنعتی در پتروشیمی ها امروز حرف اول و اساسی میزنند. طبق آخرین اطلاعاتی که به دست تیم روند بازار رسیده است، ۸۴% از تجهیزات و لوله های صنعتی مجتمع پتروشیمی پارس عسلویه دچار فرسودگی شده اند. از همین جهت هم پتروشیمی پارس عسلویه تصمیم گرفت تا تمامی تجهیزات و لوله های صنعتی این مجتمع را تعویض کند. این تصمیم ضمن تعویض این تجهیزات با عقد قرار یک صد میلیارد تومانی در اردیبهشت ۱۴۰۲ با شرکت تجهیزات لوله زانکو منعقد شده است. با عقد این قرارداد شرکت زانکو موظف است تا تمامی تجهیزات لوله های صنعتی این شرکت با بالاترین کیفیت و ضمانت در سریع ترین زمان جایگزین لوله های قبلی شود. علت انکه چرا پتروشیمی عسلویه چرا شرکت زانکو را برای این فرایند انتخاب کره است هنوز دقیقا مشخص نیست. اما بسیاری اعتقاد دارند که لوله های صنعتی زانکو از برترین برند های دنیا و دارای بالاترین کیفیت هستند.

لوله های صنعتی پتروشیمی پارس عسلویه:

پتروشیمی پارس عسلویه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و با هدف تولید محصولات با کیفیت بالا و هزینه‌های پایین، به بازار داخلی و خارجی خدمات رسانی می‌کند. محصولات تولیدی این شرکت شامل پلی‌اکریل‌آمید، پلی‌اکریل‌آمید نشاسته‌ای، پلی‌آمید، پلی‌اکریل‌آمید ضد آب، پتروشیمی پارس، اتیلن، پروپیلن، پلی‌استایرن، پلی‌ترامید، پلی‌اتیلن‌گلیکول و … است. یکی از تجهیزات الزام اور در این شرکت که برای انتقال سیالات استفاده میشود، لوله های صنعتی این مجتمع بزرگ پتروشیمی است. لوله‌های صنعتی از جمله تجهیزات مورد نیاز در پتروشیمی پارس عسلویه هستند. این لوله‌ها برای انتقال مواد و محصولات پتروشیمیایی از یک قسمت از کارخانه به قسمت دیگر استفاده می‌شوند. طبق آخرین قوانینی که توسط وزارت خانه نفت به مراکز پتروشیمی در سراسر ایران ابلاغ شده است، این شرکت ها موظف هستند تا از بهترین لوله ها مطابق با استاندارد بین المللی استفاده کنند. از همین جهت پتروشیمی پارس عسلویه جهت نوسازی و تعویض تمامی مصالح یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی را با شرکت زانکو منعقد کرده است.

شرکت زانکو با توجه به نیازهای پتروشیمی پارس عسلویه، محصولاتی از جمله لوله‌های فولادی، لوله‌های پلیمری و اتصالات صنعتی را تأمین می‌کند. لوله‌های فولادی تولید شده توسط این شرکت، دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی و سایش هستند. همچنین، تمامی لوله های صنعتی که باید توسط زانکو برای این مجتمع بزرگ تهیه شود مطابق با اخرین استاندارد های روز دنیا هستند.

همچنین شرکت زانکو طبق قرارداد دیگر خود که اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست موظف است تا تجهیزات دیگری را برای این مجتمع پتروشیمی تهیه کند. با تأمین تجهیزات لوله صنعتی مورد نیاز، به پتروشیمی پارس عسلویه کمک می‌کند تا به بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های تولیدی برسد. محصولات شرکت زانکو شامل لوله‌های فولادی، اتصالات، شیرآلات و فلنج ها است. به همین خاطر هم پیش بینی میشود که سایر تجهیزات تحت قرارداد بین زانکو و پتروشیمی پارس عسلویه شامل این موارد باشند. 

همکاری زانکو و پتروشیمی عسلویه

چرا پتروشیمی پارس، زانکو را انتخاب کرد؟

به گفته کارشناسان بخش فروش این پتروشیمی، لوله‌های صنعتی تامین توسط شرکت زانکو، دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی و سایش هستند. همچنین، اتصالات و شیرآلات تولید شده توسط این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، دارای کیفیت بالا و عمر طولانی هستند. محصولات پلیمری نیز شامل لوله‌های پلی اتیلن، پلی پروپیلن و لوله‌های پلیمری کامپوزیتی است که با استفاده از مواد با کیفیت بالا، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و اشعه UV دارند. اما یکی دیگر از عللی که این شرکت که انچنان هم نا آشنا نیست برای این بخش انتخاب شده است، میتواند تجربه و اعتماد سایر شرکت های پتروشیمی، مثل پتروشیمی اراک باشد. این شرکت قبل تر هم سابقه همکاری با پتروشیمی اراک و … را در کارنامه خود دارد. 

تجهیزات صنعتی زانکو چیست؟

شرکت زانکو یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان تجهیزات صنعتی در ایران است و انواع محصولات صنعتی را از جمله لوله‌های صنعتی، اتصالات صنعتی، فلنج‌های صنعتی و انواع تجهیزات نفت و گاز تولید و تأمین می‌کند. در زیر به برخی از محصولات و تجهیزات صنعتی شرکت زانکو اشاره شده است:

  1. لوله‌های صنعتی: شرکت زانکو تنوع بسیاری از لوله‌های صنعتی را تولید و تأمین می‌کند. این محصولات شامل لوله‌های فولادی، لوله‌های استنلس استیل، لوله‌های گالوانیزه و لوله‌های شیشه‌ای است که در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. اتصالات صنعتی: شرکت زانکو اتصالات صنعتی متنوعی را تولید و تأمین می‌کند که شامل اتصالات فولادی و جوشی، اتصالات استنلس استیل، اتصالات فشار قوی، پلاستیکی و اتصالات گالوانیزه است. این اتصالات برای اتصال لوله‌های صنعتی و ساختمانی به همدیگر و به انواع تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. فلنج‌های صنعتی: شرکت زانکو فلنج‌های صنعتی مختلفی را تولید و تأمین می‌کند که شامل فلنج‌های فولادی، فلنج‌های کور، فلنج های تخت و فلنج‌های لبه دار جوشیاست. این فلنج‌ها برای اتصال لوله‌های صنعتی و ساختمانی به همدیگر و به انواع تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات یکی از محصولاتی هستند که در کنار لوله صنعتی استفاده میشوند.
  4. شیرآلات صنعتی: شیرآلات صنعتی نیز یکی دیگر از تجهیزات صنعتی است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود و شرکت زانکو نیز محصولات متنوعی از شیرآلات صنعتی تولید و تأمین می‌کند. این شیرآلات شامل شیرآلات فولادی، شیرآلات برنجی و شیرآلات پروانه ای، شیرآلات چدنی  و … است. از شیرآلات صنعتی در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع معدنی و سایر صنایع استفاده می‌شود.
لوله های صنعتی پتروشیمی عسلویه

کاربرد لوله های صنعتی در پتروشیمی چیست؟

لوله های صنعتی در صنعت پتروشیمی با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خود، جایگاه بسیار مهمی دارند و برای انتقال مواد مختلف از جمله گازها، مایعات، بخار و سایر سیالات استفاده می شوند. در صنایع پتروشیمی، لوله های صنعتی به عنوان خطوط انتقالی و به عنوان تجهیزات جانبی در انواع واحدهای تولید مانند واحد برق تولیدی، واحد خنک کننده، واحد تصفیه آب و واحدهای دیگر به کار می روند.

از لوله های صنعتی در پتروشیمی برای انتقال گازها، نفت خام، آب، بخار، حلال ها و مواد شیمیایی مختلف استفاده می شود. در این صنعت، لوله های صنعتی برای انجام عملیات هایی مانند انتقال محصولات نفتی از مخازن به تأسیسات پالایشگاهی، انتقال گازهای فشرده از پالایشگاه ها به ایستگاه های تقسیم گاز و همچنین انتقال مواد شیمیایی از واحدهای تولیدی به تجهیزات پالایشگاهی، استفاده می شوند.

لوله های صنعتی در صنعت پتروشیمی باید دارای ویژگی های خاصی مانند مقاومت در برابر فشار، دمای بالا، خوردگی، خستگی و اشعه‌ی ماورای بنفش باشند. این لوله ها باید با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری روز جهت جلوگیری از خوردگی، رسوب گذاری و خستگی به ساخته شوند.

منبع: تجهیزات صنعتی زانکو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا