کسب و کار

آیا صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا هستند؟

با روی کار آمدن ازهای دیجیتال و رمز ارزها، مردم به دنبال لیست برخی از بهترین صرافی­های ایران هستند تا بتوانند خرید و فروش ارز دیجیتال را در یک بستر ایمن انجام دهند. در واقع عموم مردم معتقدند که یک صرافی ایمن که مورد تایید پلیس فتا هم باشد، قیمت ارز دیجیتال را به صور واقعی بیان کرده و امکان کلاهبرداری در چنین صرافی وجود ندارد. اما آیا چنین عقیده­ای درست است؟ آیا خرید و فروش ارز دییجتال قانونی است؟

تایید ارزهای دیجیتال توسط پلیس فتا

همان­طور که می­دانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بانک­ها، مراکز مالی و صرافی­ها غیر مجاز است. پیرو همین مسئله متوجه خواهید شد که پلیس فتا نیز بازار دیجیتال و انواع رمز ارزها را به رسمیت نشناخته و برای آن نیز قوانین شفافی وضع نکرده است. اما به طور واضح هم نمی­توان گفت که خرید و فروش بیت کوین، تتر یا انواع دیگر ارزهای دیجیتال جرم است. چرا که هنوز برای این مسئله مجازاتی را تعیین نکرده­اند. حوزه بلاک چین و رمز ارزها به تازگی به یکی از ارگان­های سرمایه گذاری تبدیل شده و مردم ترجیح می­دهند به جای خرید ارزها به صورت فیزیکی و ریسک بالا در نگهداری آن­ها، به سمت خرید و فروش ارز دیجیتال بروند. به همین دلیل بررسی و انتخاب صرافی معتبر می ­تواند در این زمینه، سرمایه گذار را نسبت به قیمت ارز دیجیتال به تاریخ روز و روند درست بازار آگاه کند. همچینین او را از کلاهبرداری­های این عرصه برحذر می­دارد.

ویژگی معتبرترین صرافی­های ارزهای دیجیتال

ابهامات زیادی در زمینه خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال در صرافی­های مختلف وجود دارد. اما فاکتورهایی هم وجود دارند که قادرند به شما یک صرافی به نسبت معتبر را معرفی کنند. یعنی شما با بررسی این چند فاکتور می توانید یک صرفی مطمئن را شناسایی کرده و سرمایه گذاریتان را شروع کنید:

  • درگاه پرداخت مستقیم
  • دفتر کا ثابت به صورت حضوری
  • تجربه کاری
  • مجوز در عرصه­های مالی و خرید و فروش
  • شرکت در نمایشگاه­ها و جشنواره­های قانونی
  • امنیت بالا درشبکه
  • کارمزد پایین
  • پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته

لیست بهترین صرافی­های رمز ارز در ایران

وقتی یک تکنولوژی جدید وارد کشور می­شود در حاله­ای از ابهامات قرار می­گیرد. مدت زمان زیادی طول می­کشد تا اقدام به وضع قوانین مربوطه کنند. به همین دلیل است که نمی­توان صرافی­های ارز دیجیتال با مجوز قانونی از طرف بانک مرکزی و پلیس فتا را معرفی کرد. اما نهادها، موسسات ومراکز زیادی هستند که به صورت ریالی و با درگاه مستقیم پرداخت مشغول به خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. لیست برخی از بهترین صرافی­ های ارز دیجیتال ایران که هویت کاملا مشخصی دارند به شرح زیر است:

images_1683791886_645ca00e96fba.png

نوبیتکس

صرافی نوبیتکس ۱۳۱ کارمند دارد و از سال ۱۳۹۶ در تهران تاسیس شد. هدف این شرکت بررسی تحریم­ها و رفع مشکلات خرید و فروش در بازار دیجیتال مارکتینگ است. نوبیتکس یک صرافی معتبر است و شما برای ثبت نام در این صرافی باید احراز هویت کنید و مدارک شناسایی خود از قبیل شناسنامه و کارت ملی را به صرافی ارائه دهید. کارمزدی که این صرافی برای ارائه خدمات خود درنظر گرفته بین ۳۵/۰ و ۲/۰ درصد متغیر است. نوبیتکس به علت احراز هویت۲ عاملی و همچنین پشتیبانی از محدو رمز ارزها مانند بیت کوین، تتر و ….. محبوبیبت زیادی دارد و معتبر است.

والکس

دفتر کار صرافی والکس در تهران به صورت ثابت مشغول به فعالیت است. ۱۴۰ کارمند در صرافی والکس، به دیگر سرمایه گذاران خدمات رسانی می­کنند. والکس به عنوان یک صرافی قابل اعتماد در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال معرفی می­شود و دغدغه بسیاری از معامله کنندگان را با داشتن کیف پول اختصاصی و ایمن، از بین برده است. با ثبت نام در این صرافی، پشتیبانان ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما هستند. کارمندان امنیت و حفظ اطلاعات و سرمایه دیجیتالتان را تامین می­کنند.

آبان تتر

اگر به دنبال سرمایه گذاری روی چندین رمز ارز متفاوت هستید، آبان تتر پیشنهاد خوبیست. این صرافی در زمینه چندین هزار ارز دیجیتال فعال است و می توانید در کوتاه ترین زمان لیست متنوع از ارزهای دیجیتال خود داشته باشید. آبان تتر در ابتدا حوزه کاری خود را با خرید و فروش تتر آغاز کرد و اکنون با ۹۲ کارمند در شهر تهران بیش از ۱۰۰ رمز ارز را با بروز رسانی دائم قیمت ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و در اختیار کاربران قرار می­دهد. امکان خرید و فروش حضوری در این پلتفرم باعث شده که کاربران بتوانند به این بستر اعتماد کامل کنند و به راحتی در این بازار به فعالیت بپردازند.

رمزینکس

بعد ازاعمال تکنولوژی جدید ارز دیجیتال، رمزینکس پایه گذاری شد و در واقع این صرافی به عنوان قدیمی ترین صرافی­های حوزهای ارز دیجیتال شناخته می­شود. صرافی رمزینکس از دو بخش ترید و صرافی تشکیل شده و می­تواند عمده نیازهای کاربران را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال برطرف کند.

ارز پایا

در صرافی ارز پایا می­توانید به راحتی خرید و فروش کنید. درابتدای ثبت نام مانند تمامی صرافی­های معتبر نیازمند احراز هویت هستید که در این صرافی در کسری از ثانیه انجام می­شود. علاوه بر آن امکان معامله و پشتیبانی سریع این سایت از دیگر مزایای صرافی ارز پایاست. وب سایت و پلتفرم کارآمد ارز پایا که دارای قابلیت برداشت از حساب به صورت ریالی هم است باعث شده که این صرافی در لیست برخی از بهترین صرافی­های ایران رتبه قابل قبولی کسب کند.

صرافی­های ایرانی بهتر است یا خارجی؟

امروزه بسیاری از ایرانیان به حوزه رمز ارزها ورود کرده و به سرمایه گذاری درون این پلتفرم پرداخته­اند. ورود به این حیطه نیازمند ثبت نام در یک صرافی معتبر است. پروسه انتخاب صرافی با افزایش صرافی­های ارزدیجیتال، کاربران را سردرگم کرده. به طوری که نمی­دانند برای سرمایه گذاری صرافی ایرانی بهتر و معتبرتر است یا صرافی خارجی. در ابتدا باید گفت که در پی انتخاب هر صرافی خارجی یا ایرانی ابتدا باید در نظر داشته باشید که پلیس فتا و سازمان­های مالی از هیچکدام از صرافی­ها پشتیبانی نکرده و کار خرید و فروش ارز دیجیتال را کار قانونی نمی­دانند. چرا که این عمل هنوز درکشور ما به صورت واضح و روشن بیان نشده و این موضوع باعث می­شود که افراد کلاهبردار بستری برای از بین بردن سرمایه­ کاربران ایجاد کنند. در پی جلوگیری از این عمل سودجویانه بهتر است که در انتخاب صرافی، نهایت دقت را به خرج دهید. یعنی تمامی فاکتورهای یک صرافی معتبر را در نظر بگیرید و سپس حسابتان را در اختیار آن قرار دهید.

صرافی ایرانی

صرافی­های داخلی با سیستم خود ایران کار می­کنند. یعنی به راحتی می­توانید قیمت ارز دیجیتال موردنظرتان را به ریال ببینید و حتی به راحتی ارز دیجیتال مانند تتر را به ریال و ریال را به تتر تبدیل کنید. در واقع این یک مزیت برای صرافی­های ایرانی است که به ازای پرداخت کارمزد اندک و مشاوره رایگان مرحله تبدیل ارز را برای کاربران ایرانی انجام می­دهند.

صرافی خارجی

اگر بخواهید به وسیله صرافی خارجی معاملات خود را انجام دهید، باید دو مرحله تبدیل ارز به ریال و ریال به ارز را خودتان انجام دهید که اگر حرفه­ای عمل نکنید امکان دارد که سرمایه خودتان را از بین ببرید.

تشخیص صرافی معتبر ارز دیجیتال

بدون تردید ورود به حیطه سرمایه گذاری بر روی ارزهایی مانند بیت کوین و خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور ما یک عمل ریسک پذیر است. چرا که تاکنون قوانین و شروطی برای ورود به این حوزه وضع نشده و پلیس فتا نیز پاسخی راجب این عملکرد نمی­دهد. اما با آگاهی از قیمت ارز دیجیتال و شرکت در معاملات این چنینی نیز مجرم شناخته نمی­شوید. لیست برخی از بهترین صرافی­های ایران مانند نوبیتکس، والکس و … به شما کمک می­کند تا در یک پلتفرم ایمن به سرمایه گذاری ارزدیجیتال بپردازید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا