سیاسی

مخالفت انگلیس با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی

وزیر خارجه انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی با درخواست صهیونیست‌ها با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی مخالفت کرد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد صهیونیست دیدار و گفتگو کرد که ایران یکی از محور‌های اصلی گفتگو‌های طرفین بوده است.

به گزارش جوییش کرونیکل، کلورلی در واکنش به درخواست‌ها و فشار‌های مقامات صهیونیست پیرامون قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی انگلیس اعلام کرد: من بر این باور نیستم که چنین اقدامی در راستای منافع لندن باشد.

وزیر خارجه انگلیس در پایان سفر ۳ روزه خود به سرزمین‌های اشغالی و طی سخنرانی در مرکز تاریخ یهود تاکید کرد: با این حال، لندن شرکت در جلسات سپاه پاسداران، به نمایش درآوردن عمومی پرچم و نشان این گروه و نیز تشویق اقدامات انجام شده از سوی این نهاد را ممنوع کرده است.

وی در ادامه برای جلب نظر صهیونیست‌ها افزود: من اقدام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گسترش نفرت و یهودی ستیزی با ارائه سخنان تحریک آمیز را محکوم می‌کنم.

محمود عباس پیش‌تر اعلام کرده بود آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی آلمان یهودیان را به دلیل نقش اجتماعی مخربی که داشتند مورد آزار و اذیت قرار داده بود نه به دلیل مذهب آنها. هیتلر در کتاب “نبرد من” یهودیان را افرادی واسطه گر در جامعه آلمان خوانده بود که با فعالیت‌های خود به اقتصاد این کشور آسیب وارد می‌کردند.

کلورلی در پایان از گسترش مناسبات میان لندن و تل آویو حمایت کرد و خواستار تعمیق روابط دو جانبه شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا