اقتصادی

قطعی فیسبوک باعث رشد بیت‌کوین شد؟

دیروز همزمان با قطعی گسترده فیسبوک و زیرمجموعه‌هایش بیت‌کوین رشد کرد و بسیاری دلیل ان رشد را قطعی فیسبوک می‌دانند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز شبکه‌های اجتماعی مهم مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌آپ قطع شدند و این قطعی گسترده افزایش قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارزها را به دنبال داشت.

بر اساس داده‌ها بیت‌کوین در زمان قطعی گسترده شبکه‌های اجتماعی تا ۴۹ هزار دلار و اتریوم تا محدوده ۳ هزار و ۴۱۱ دلار رشد کردند.

واتس‌آپ و اینستاگرام هر دو از زیرمجموعه‌های فیسبوک محسوب می‌شوند و قطعی این شبکه‌های اجتماعی بیت‌کوین از پایین‌ترین سطح خود نجات داد و باعث شد تا مقاومت مهم ۴۹ هزار دلار لمس شود.

این شبکه‌های قبلا هم در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۴ ساعت قطع شدند و فیسبوک از تغییر پیکربندی سرور خبر داد.

وقفه در دنیای دیجیتال می‌تواند بسیاری از کارها را عقب بیاندازد و برای همین بسیاری از کاربران عقیده دارند باید یک شبکه اجتماعی بر بستر غیرمتمرکز راه‌اندازی شود.

الن فارینگتون به صورت منظم در رابطه با بیت‌کوین و بازار رمزارزها در شبکه‌های مجازی می‌نویسد. او نوشت: اگر آن‌ها فیسبوک را بر روی بستر بلاکچین راه‌اندازی می‌کردند هرگز از بین نمی‌رفت.

بعد از خاموشی گسترده فیسبوک و تمام زیرمجموعه‌هایش فرانسیس هاگن کارمند سابق فیسبوک اسناد بسیاری به خبرنگاران داد و در رابطه با ادعاهای کذب فیسبوک با خبرنگاران مصاحبه کرد. همین موضوع باعث شد تا سهام شرکت فیسبوک روز دوشنبه افت زیادی کند.

توئیتر در حال کار بر روی غیرمتمرکز کردن خود است و اولین بار جک دروسی در سال ۲۰۱۹ گفت این شرکت قصد دارد این پلتفرم را به سمت فضای بلاکچین هدایت کند.

بسیاری عقیده دارند رشد بیت‌کوین به دلیل قطعی فیسبوک بود زیرا نیاز به تکنولوژی بلاکچین و توسعه دهندگان سیستم‌های غیرمتمرکز به شدت احساس شد.

از طرفی دیروز سیگنال‌های تکنیکال برای بازار منفی بود و بعد از خیر قطعی فیسبوک ورق برگشت و این موضوع هم می‌تواند دلیلی برای تغییر واکنش بازار به یک خبر باشد.

البته این رشد دوام زیادی نداشت زیرا بیت‌کوین شب دوشنبه دوباره به کانال ۴۸ هزار دلار بازگشت و شکستن مقاومت خود در محدوده ۵۰ هزار دلار بازماند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا