اقتصادی

قیمت برخی کالاهای اساسی در ۱۱ ماه سال ۹۸

جدول مقایسه قیمت برخی کالاهای اساسی در بهمن ۹۸ و بهمن ۹۷ نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالاهای اساسی از جمله برنج، تخم مرغ و ذرت افزایشی بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، جدول مقایسه قیمت برخی کالاهای اساسی در بهمن ۹۸ و بهمن ۹۷ نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالاهای اساسی از جمله برنج، تخم مرغ و ذرت افزایشی بوده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی که در بهمن ماه ۱۳۹۷ به مبلغ ۶۴ هزار و ۸۷۹ ریال بوده، با افزایش ۱۳.۵ درصدی، قیمت این کالا در بهمن ۱۳۹۸ به ۷۳ هزار و ۶۴۲ ریال رسیده است. این در حالی است که قیمت برنج تایلندی در بهمن ۹۸ نسبت به بهمن بهمن ماه ۹۷ حدود ۳.۸ درصد کاهشی بوده است.

قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی بم در بهمن ماه ۹۸ نسبت به بهمن ماه ۹۷ حدود ۶۳.۸ درصد افزایش داشته، اما قیمت این کالا از ۲۵۷ هزار و ۲۱۲ ریال در دی ماه ۹۸ به ۲۵۴ هزار و ۲۳ ریال در بهمن ۹۸ کاهش یافته و بدین ترتیب در این بازه زمانی قیمت این کالا منفی ۱.۲ درصد کاهشی بوده است.

این خبر می‌افزاید: قیمت هر کیلوگرم ذرت داخلی در بهمن ماه ۹۸ نسبت به بهمن ماه ۹۷ رشد ۱۱.۷ درصدی داشته اما قیمت این کالا در بهمن ۹۸ نسبت به دی ۹۸ رشدی نداشته است.

قیمت هر کیلوگرم ذرت داخلی در بهمن ماه ۹۷، ۱۵ هزار و ۸۴۶ ریال بوده که در بهمن ماه ۹۸ به ۱۷ هزار و ۶۹۲ ریال رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم پیاز در بهمن ۹۸ نسبت به دی ماه ۹۸ حدود ۳۴.۶ درصد رشد داشته و از ۵۴ هزار و ۶۸۷ ریال به ۷۳ هزار و ۶۲۰ ریال افزایش یافته است.

جدول قیمت کالاهای اساسی


روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا