اقتصادی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین / سقف ارزش بازار رمزارزها شکست

بیت‌کوین امروز سقف تاریخی خود را شکست و تا محدوده ۶۸ هزار دلار رشد کرد و ارزش بازار رمزارزها به ۳ هزار میلیارد دلار رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بیت‌کوین بعد از شکستن مقاومت ۶۴ هزار دلار تا محدوده ۶۸ هزار دلار رشد و کارشناسان عقیده دارند این ارز احتمالا تا محدوده ۱/۶۱۸ فیبوناچی یعنی محدوده قیمتی ۷۳ هزار دلار رشد می‌کند.

اولین مقاومت جدی پیش‌روی بیت‌کوین محدوده ۷۳ هزار دلار است و این محدوده سقف کانال صعودی بیت‌کوین هم محسوب می‌شود.

بسیاری از ارزهای دیجیتال به رشد قیمت بیت‌کوین واکنش مثبت نشان دادند. ارز دیجیتال کاردانو بعد از مدت طولانی امروز روند صعودی خود را شروع کرد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد رشد کرده است.

بیت‌کوین در نمودار چهار ساعته یک الگوی سر و شانه تشکیل داده و این یک سیگنال صعودی برای بازار رمزارزها محسوب می‌شود.

شاخص مقاومت نسبی هم وارد محدوده اشباع خرید شده و احتمالا رشد قیمت بیت‌کوین تا اولین محدوده مقاومتی ادامه داشته باشد.

اما برخلاف تصورها اندیکاتور mfi که نشان‌دهنده ورود و خروج پول از بازار است قبل از ورود به محدوده اشباع خرید زوندی نزولی پیدا کرده است و این نشان‌دهنده خروج سرمایه از بیت‌کوین است. برخی از شرکت‌های تحلیل داده‌های زنجیره‌ای هم خروج پول از بیت‌کوین را تایید کردند.

اندیکاتور مکدی هم روی محدوده ۶۱ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرد و سیگنال خرید مکدی هنوز پابرجا است.

اما کندل‌های بیت‌کوین در نمودار ۴-ساعته در سقف کانال بولینگرباند قرار دارند و این می‌تواند سیگنالی منفی برای بیت‌کوین مبنی بر نزدیک بودن اصلاح بازار باشد.

ارزش بازار رمزارزها در محدوده سه هزار میلیارد دلار قرار دارد و این موضوع رکوردی جدید برای بازار محسوب می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا