اقتصادی

تکنیکال سیگنال رشد داد/ بیت‌کوین ۳۰ هزار دلار را پس گرفت!

بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و رشد این ارز دیجیتال باعث رشد بیش از ۵/۵ درصدی کل بازار رمزارزها شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، درحالی که همه نسبت به ریزش بیت‌کوین هشدار می‌دادند این ارز دیجیتال امروز بیش از پنج درصد رشد کرد و دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت. حالا برای همه فعالان بازار رمزارزها سوال شده که آیا بعد از این رشد، روند بیت‌کوین تغییر کرد؟

ساده‌ترین ابزار تکنیکال در نمودار روزانه که همان پیدا کردن کف و سقف‌ها است، نشان می‌دهد که سقف قله قبلی بیت‌کوین محدوده ۴۲ هزار دلار است و این یعنی برای اینکه روند بیت‌کوین تغییر کند و این رمزارز بتواند دوباره رویکردی صعودی به خود بگیرد باید بالای ۴۲ هزار دلار تثبیت شود. اما خب این موضوع کمی آرمانی و متاخر است. بیت‌کوین برای رسیدن به ۴۲ هزار دلار هم راه پرفراز و نشیبی دارد که بعید است به این زودی‌ها محقق شود.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار برای رشد تا ۴۲ هزار دلار مقاومت‌های زیادی پیش‌روی خود دارد. اولین مقاومت بیت‌کوین در کانال ۳۰ هزار دلار محدوده ۳۲ هزار دلار است. بعد این مقاومت محدوده ۳۶ تا ۳۸ هزار دلار وجود دارد و بعد هم مقاومت روانی ۴۰ هزار دلار. بیت‌کوین در وهله اول باید در بالای ۳۰ هزار دلار تثبیت شود و بعد آن بتواند به مقاومت‌های خود حمله کند.

تکنیکال بیت‌کوین

اندیکاتور مکدی در نمودار روزانه در محدوده قیمتی ۲۹ هزار دلار سیگنال خرید داد و به نظر می‌رسد این سیگنال هنوز پابرجا است. اما موضوعی منفی تکنیکال این است که آخرین کندل تقریبا به سقف کانال بولینگرباند برخورد کرده و این می‌‌تواند دلیلی برای توقف رشد بازار باشد.

شاخص مقاومت نسبی هم از عدد ۳۶ تا ۴۶ رشد کرد و تقریبا به میانه کانال خود که به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند نزدیک است. MFI هم روی عدد ۴۲ قرار دارد و این هم یعنی این اندیکاتور به میانه کانال خود نزدیک است.

در نمودار ۴ ساعته شاخص مقاومت نسبی و MFI در حال ورود به محدوده اشباع خرید هستند و مکدی هم سیگنال قدرتمند زیادی دارد. اگر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بتواند بالای قیمت ۳۲ هزار دلار تثبیت شود می‌توان به ادامه رشد بیت‌کوین امیدوار بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا