اقتصادی

قیمت جدید گندم بر اساس نرخ تورم است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توافق و بررسی های به عمل آمده در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم رسیدیم و این نرخ بر اساس تورم تعیین شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در زمینه تعیین نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم، گفت: گندم با سایر محصولات کشاورزی تفاوت دارد و با توجه به راهبردی بودن این محصول باید به گونه ای عمل کنیم که به واردات وابسته نباشیم و به همین دلیل در شورای قیمت گذاری تعیین نرخ این محصول را جدا از سایر محصولات می‌دانیم.

عضو ناظر در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با تاکید بر اینکه با تلاش های صورت گرفته سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تن گندم خریداری شد و به مرز خودکفایی نزدیک شده ایم، عنوان کرد: سال گذشته قیمت پایه گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شد و خوشبختانه تا کنون بیش از ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته در شورای قیمت گذاری نشست‌های زیادی پیرامون تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برگزار شد و اقدامات کارشناسی خوبی در مراکز استان‌های گندمکار و کمیته مربوطه شورای قیمت گذاری صورت گرفت، تصریح کرد: با توافق و بررسی های به عمل آمده به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم رسیدیم و این نرخ بر اساس تورم تعیین شده است.

زارعی کیاپی عنوان کرد: همچنان اعتقاد دارم که باید برای افزایش سطح زیر کشت گندم مشوق‌های بیشتری مدنظر قرار بگیرد تا در مسیر رسیدن به خودکفایی مشکلی رخ ندهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا