اقتصادی

طلا رکورد شکنی کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۰۷۲ دلار و ۲۲ سنت رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا تا حدی تاجران را نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و کاهش احتمالی آن از ماه مارس مطمئن کرد و قیمت طلا را به یک رکورد جدید رساند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۰۷۲ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۵۸ درصدی به ۲۰۸۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

اخبار مرتبط

اما پاول تاکید کرد فدرال رزرو هنوز تصمیمی برای پایین آوردن نرخ بهره نگرفته است. بازارها انتظار دارند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود و تا پایان سال آینده میلادی به زیر ۴ درصد برسد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

به دنبال بالا رفتن تمایل برای طلا، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح طی ۱۲ هفته گذشته رسیده و شاخص دلار هم ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی رو به افزایش خواهد بود و یک رکورد جدید ثبت می‌کند.

میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش ۰.۸۲ درصدی، ۹۳۷ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

به نقل از: رویترز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا