اقتصادی

قیمت خرید توافقی برنج شمال اعلام شد

هر کیلوگرم برنج ندا و شیرودی از شالیکاران مازندرانی از ۳۳ تا ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خرید توافقی برنج برای خروج از رکود بازار از دیروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه آغاز شده است، گفت: هر کیلوگرم برنج ندا ۳۳ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج شیرودی ۴۲ هزارتومان از شالیکاران استان خریداری خواهد شد.

او افزود: سازمان اتکا با همکاری سازمان تعاون روستایی در مرحله نخست ۵۰ هزار تن برنج را از شالیکاران با هدف توزیع در دستگاه‌های دولتی، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها خریداری می‌کند.

عنایتی ادامه داد: ارقام پرمحصول برنج حداکثر با هشت تا ۱۰ درصد شکستگی خریداری و وجه آن نیز حداکثر تا ۱۵ روز پس از تحویل به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مراکز خرید توافقی برنج در شهر‌های آمل، بابل، ساری، قائم شهر، میاندرود، نکا و بهشهر فعال شده اند گفت: در صورت استقبال کشاورزان چهار مرکز دیگر نیز راه اندازی و خرید توافقی برنج بیشتر از ۵۰ هزار تن خواهد شد.

عنایتی گفت: با این اقدام هم دغدغه شالیکاران برطرف می‌شود و هم مراکز پرمصرف از برنج تولید داخل استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه رویکرد دولت حمایت از کشاورزان است، ابراز امیدواری کرد با ادامه این برنامه‌های حمایتی برنجکاری به عنوان ظرفیت اول کشاورزی مازندران همچنان و با قدرت به حیات خود ادامه دهد.

بررسی میدانی از بازار برنج مازندران نشان می‌دهد قیمتی که برای خرید توافقی اعلام شده است همسان و کمی بیشتر از کف بازار است

قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم برنج پرمحصول فجر ۵۲ هزار، شیرودی ۴۰ هزار و ندا ۳۳ هزار تومان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا