اقتصادی

قیمت خودرو امروز ۵ آذر ۱۴۰۲

قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲ کم‌نوسان گزارش می‌شود. البته برخی از محصولات بازار با شیب بسیار اندکی، افزایشی گزارش می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲، همانند اغلب روزهای گذشته، تغییرات بسیار کمی دارد. البته برخی محصولات بازار داخلی، افزایش قیمت جزئی را تجربه کردند که این مورد در بازار خودروهای مونتاژی دیده نمی‌شود.

نرخ دلار در روز گذشته، تغییری نداشت و با نرخ‌های هفته قبل معامله می‌شد. همین امر دلیل بزرگی برای ثبات و رکود در بازار خودرو، همانند سایر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن است.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت برخی از خودروهای داخلی، برخلاف روزهای گذشته به صورت جزئی افزایشی گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که امروز پس از روزها ثبات، حدود یک میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۵۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که هفته گذشته حدود ۷ میلیون تومان گران شده بود، امروز نیز حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با ۵۹۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۶۲۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای داخلی است که طی روزها گذشته، تغییری نداشت؛ اما امروز سه میلیون تومان گران شده و به ۷۳۶ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روزانه خودرو داخلی در بازار 5 آذر 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار از ثبات بیشتری برخوردار است.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ ۷۱۵ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو امروز نیز تغییری ندارد و به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که سدان نسبتاً جدید و محبوب مدیران خودرو محسوب می‌شود، با افت ۱۰ میلیون تومانی که امروز تجربه کرد به قیمت یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان رسید.

هایما S7 پلاس کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که نسخه بهینه یافته هایما S7 به شمار می‌رود. این خودرو با همان قیمت یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

قیمت روزانه خودرو خارجی در بازار 5 آذر 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو از چند ماه گذشته وارد رکود سنگین شده و به قول کارشناسان، دید مردم نسبت به خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تغییر یافته است. بنابراین هر خبر مثبت یا منفی، دیگر مانند گذشته توانایی تأثیرگذاری روی بازار و تقاضا را ندارد و مردم همانند گذشته برای خرید خودرو به بازار هجوم نمی‌آورند.

البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که رکود ماه‌های گذشته، زیر سایه ثبات نرخ ارز بوده و در صورتی که تغییر در آن صورت بگیرد، احتمالاً نوساناتی در قیمت خودرو نیز مشاهده شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا