اقتصادی

قیمت خودرو ۵ بهمن ۱۴۰۲ / افت و خیز دلار، بازار خودرو را نوسانی کرد

با توجه به افزایش نرخ دلار بر خلاف انتظار همگان، قیمت خودرو در بازار روند افزایشی در پیش نگرفته و میل به کاهش نیز دارد. به نظر می‌رسد که تعطیلات آخر هفته و عدم حضور خریداران در بازار، دو عامل به تعویق افتادن افزایش قیمت خودرو به شمار می‌آیند.

به گزارش روند بازار، قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ وضعیت نسبتا آرامی را تجربه می‌کند. با توجه به افزایش نرخ دلار، بر خلاف انتظار همگان، قیمت خودرو در بازار روند افزایشی در پیش نگرفته و میل به کاهش نیز دارد.

با این وجود، قیمت‌ خودروها در بازار به صورت سینوسی و دارای نوسان، گزارش می‌شود. به نظر می‌رسد که تعطیلات آخر هفته و عدم حضور خریداران در بازار دو عامل به تعویق افتادن افزایش قیمت محصولات در بازار خودرو به شمار می‌آیند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز همراه با نوسان قیمت گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی، تنها محصولات گروه خودروسازی سایپا شاهد نوسان قیمت بوده‌اند و محصولات شرکت ایران‌خودرو در بازار آزاد بدون هیچ گونه تغییری نسبت به روز گذشته، ارزش گذاری می‌شوند.

صدر‌نشین جدول کاهش قیمت خودرو امروز، محصولی است که زمانی خبر ۱۰۰ میلیون تومانی شدن آن در بازار آزاد برای همه غیرقابل باور بود. پراید ۱۱۱ در پنجم بهمن ۱۴۰۲، معادل ۳۷۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد تا با ۱۲ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، پرچمدار کاهش قیمت خودرو در این بخش از بازار به شمار بیاید.

کوییک R دنده‌ای دیگر خودرو هاچ‌بک موجود در بازار است که با ۶ میلیون تومان کاهش قیمت، نهایتا با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

خودرو شاهین G سدان لوکس شرکت سایپا نیز با ثبت کاهش قیمت پنج میلیون تومانی به نام خود، با قیمت ۶۶۴ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده و خودرو ساینا S دنده اتوماتیک که ارزان‌ترین خودرو سدان موجود دربازار خودرو کشور به شمار می‌آید نیز با کاهش قیمت سه میلیون تومانی در نهایت، ۴۷۵ میلیون تومان تعیین قیمت شد.

رکورددار افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز متعلق به گروه خانواده تیباست که با ثبت پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، هر کدام از خودروهای تیبا صندوق‌دار و تیبا هاچ‌بک ۳۸۰ و ۳۸۵ میلیون تومان داد و ستد شدند.

قیمت خودرو داخلی 5 بهمن 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی با کاهش بیشتری نسبت به محصولات داخلی مواجه بوده و تنها در یک مورد با افزایش قیمت مواجه شده است.

کراس‌اوور مونتاژی بهمن موتور یا همان دیگنیتی پرایم، پرچمدار کاهش قیمت بازار خودرو در کشور بوده است. این خودرو افت قیمت ۳۷ میلیون تومانی را تجربه کرده و با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

جک S5 کراس‌اوور محبوب و پر‌فروش شرکت کرمان موتور هم با کاهش قیمت ۳۵ میلیون تومانی در نهایت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان اعلام قیمت می‌شود.

خودرو تیگو ۷ پرو، دیگر کراس‌اوور مونتاژی بخش خصوصی است که با کاهش قیمت ۱۲ میلیون تومانی مواجه شده و با قیمت یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر خودروی مونتاژی که با کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی با قیمت یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان در بازار خودرو معامله می‌شود، خودرو فردا T5 است که عدم استقبال مشتریان از این خودرو را می‌توان از علل کاهش قیمت آن دانست.

خودرو j4 ارزان‌ترین سدان مونتاژی شرکت کرمان موتور نیز با ثبت قیمت ۸۴۰ میلیون تومان، افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته در بازار خودرو تجربه کرد.

قیمت خودرو خارجی 5 بهمن 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در صورت ادامه روند افزایش قیمت ارز در هفته آتی و به فراخور آن کم‌شدن قدرت خرید مصرف‌کنندگان، می‌‌توان انتظار اپیدمی رکود و عدم تمایل در خرید مصرف‌کنندگان را داشت که این امر موجب نارضایتی فعالان صنعت خودرو و سایر اقشار جامعه خواهد شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا