اقتصادی

قیمت درهم، امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه +جدول تغییرات

قیمت درهم در ادامه افزایش دو روز گذشته، امروز نیز رشد ۲٫۳۸درصدی پیدا کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز: روز قبل درهم امارات (حواله) مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. درهم امارات (حواله) که ۲ روز پیش تا ۸,۱۷۰ (هشت هزار و یکصد و هفتاد ) تومان رسیده بود، امروز – جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۱۳ می ۲۰۲۲ – با رشد ۲.۳۸ درصدی به ۸,۳۷۰ (هشت هزار و سیصد و هفتاد ) تومان رسید.

نرخ درهم 23 اردیبهشت 1401

درهم امارات

در یونان باستان و روم، دراخما به عنوان یک واحد پول پذیرفته شده بود. این واحد پول در کنار دناریوس بعدها به خاورمیانه وارد شد و نام‌های آن‌ها به شکل درهم (سکه نقره) و دینار (سکه طلا) تغییر کرد. قبل از اسلام و در زمان ساسانی نیز درهم یا دِرَم کاربرد داشت. واحد پول امپراتوری عثمانی نیز درهم بود. امروزه درهم امارات معروف‌ترین کاربرد برای این واحد پول باستانی است.

درهم امارات امروزه در تمام امارات متحده عربی به عنوان پول رسمی شناخته می‌شود. اما اوضاع همیشه به همین اندازه متحد نبود.

به طور کلی می‌توانیم واحد پول در کشورهای عربی را به دو دسته تقسیم کنیم:

واحدهای مشتق شده از پوند استرلینگ: بحرین، کویت، عراق، اردن، یمن، عمان

واحدهای مشتق شده از ماریا ترزا تالر (MTT): عربستان، قطر، امارات

از امارات متحده عربی چه می‌دانیم؟


امارات متحده عربی در طول چند دهه گذشته جزو معدود کشورهای منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس بوده که توانسته روند رو به رشد اقتصادی خود را ادامه دهد و امروز این کشور از نظر میزان تجارت، میزان جذب سرمایه گذار خارجی و ریسک پایین برای فعالیت اقتصادی بهترین آمارها را در این منطقه دارد.

هرچند ابوظبی، پایتخت سیاسی امارات است اما بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی این کشور در شیخ نشین دوبی انجام می‌شود، شهری که همواره در تجارت با ایران پیشگام بوده و حتی با وجود تحریم‌های اقتصادی آمریکا، در سه سال گذشته از اصلی‌ترین شرکای تجاری کشور باقی مانده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا