اقتصادی

قیمت دلار امروز ۷ دی ۱۴۰۲ / نوسان نرخ ارز در کف کانال ۵۰ هزار تومانی

قیمت دلار امروز در کف کانال ۵۰ هزار تومانی، نوسان اندکی دارد. این در حالی است که یورو و درهم امارات افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. کارشناسان معتقدند بازارساز با تزریق ارز در حال کنترل نرخ دلار است.

به گزارش روند بازار، قیمت دلار امروز پنجشنبه ۷ دی، اندکی نوسان دارد. در حالی که قیمت‌ نقدی دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۵۰ تومان آغاز شد، تا لحظه تنظیم این خبر به کف کانال رسیده است و در حدود ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. نرخ دلار فردایی نیز از حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز شد و اکنون به ۵۰ هزار و ۷۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه ۶ دی ، شروع معاملات فردایی بازار ارز با قیمت ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان انجام شد.

در این میان، امروز قیمت دلار در مرکز طلا و ارز تغییر چندانی را تجربه نکرده. قیمت اسکناس دلار در لحظه تنظیم این گزارش به ۴۲ هزار و ۹۳۳ تومان رسیده است. روز گذشته این نرخ ۴۲ هزار و ۹۳۴ تومان ثبت شده بود و روند کاهشی داشت.

حواله دلار نیز امروز با قیمت ۳۹ هزار و ۳۱ تومان معامله می‌شود. روز گذشته این رقم ۳۹ هزار و ۳۵ تومان ثبت شده بود.

قیمت ارزهای موثر

اما قیمت دلار در بازارهای همسایه چه شرایطی دارد؟ قیمت دلار سلیمانیه در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته در همین ساعات، اندکی روند افزایشی دارد و به ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده است. روز گذشته در حدود ۵۰ هزار و ۲۶۰ تومان معامله می‌شد.

قیمت دلار هرات اما همچنان در کانال ۴۹ هزار تومانی است و امروز اندکی روند نوسانی دارد. روز گذشته، در همین ساعات نرخ ارز آمریکایی در بازار هرات در محدوده ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان بود و امروز در حدود ۴۹ هزار و ۷۳۰ تا ۴۹ هزار و ۷۷۰ تومان معامله می‌شود.

در بازار تهران قیمت یورو امروز روند افزایشی دارد و با تغییر کانال به ۵۶ هزار و ۵۰ تومان رسیده است. روز گذشته در همین ساعات یور ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت.

در همین حال، قیمت درهم امارات به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران، امروز بر نیز اندکی روند افزایشی دارد و به ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان رسیده است. دیروز در همین ساعات درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می‌شد.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم معتقدند این تدبیر، شرایط رکودی بازارها را بیشتر نشان می‌دهد. آنها می‌گویند سیاست‌گذار توانسته با تزریق منابع به بازار دلار، قیمت این اسکناس را در محدوده معاملاتی تثبیت شده نگه دارد. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا