اقتصادی

ریزش قیمت دلار در بازار آزاد/ قیمت دلار، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ دلار امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد ریزش دارد و با حدود ۲۰۰ تومان کاهش به حدود ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. اما نرخ صرافی ملی صعودی ثبت شده است. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار دلار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۹۱۹ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، قیمت دلار بر خلاف روز گذشته کاهش نسبتا شدیدی داشته است. دلار دیروز نوسان اندک اما افزایشی داشت. البته برخی منابع نیز معتقدند کانال‌های تلگرامی قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰،۱۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۶۰ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ افزایش به ۲۷۷۸۱ تومان رسیده است.

سامانه سنا نیز قیمت آن را با افزایش نسبت به روز گذشته برای فروش ۲۷۹۱۹ تومان اعلام کرده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی است و از مرز مقاومتی خود پایین‌تر آماده است.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.در حالی که در روزهای اخیر اخبار از احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجامی حکایت می‌کرد، ذر روزهای گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

اما به نظر می‌رسد معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به احتمال آغاز دوباره مذاکرات نشان داده‌اند. به ویژه که علی باقری کنی، نماینده ارشد ایران در مذاکرات نیز گفته است که ایران برای جمع‌بندی سریع گفتگوها آمادگی دارد و می‌توان به آمریکا فرصت دیگری بدهد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

اقتصادنیوز هم صبح امروز نوشت: «دیشب در معاملات پشت خطی نرخ دلار دنده عقب گرفت و تقریبا ۵۰ تومان پایین آمد. در معاملات هرات هم قیمت دلار تقریبا نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم نیز دیشب نسبت به روز سه شنبه ثابت بود. برخی از معامله گران با مجموع عوامل یاد شده معتقد بودند که احتمال افت نرخ دلار در بازار امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه وجود دارد. البته در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات برجام به بازار ارز تهران مخابره شده و معامله گران با احتیاط بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا