اقتصادی

قیمت دلار امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز هم نوساناتی کاهشی را پشت سر گذاشته و حالا در نیمه دوم کانال پنجم قرار دارد. کارشناسان روند کوتاه‌مدت این اسکناس آمریکایی را همراه با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار تا این لحظه نوسانات کاهشی را پشت سر گذاشته و حالا به پله هفتم کانال پنجم رسیده است. کارشناسان با شروع معاملات در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌کردند روند قیمت دلار در کوتاه‌مدت همراه با نوساناتی در محدوده ۵۰ و ۵۱ هزار تومان خواهد بود.

کارشناسان حالا معتقدند در صورتی‌که سیگنالی جدید به بازارهای مالی ارسال نشود روند دلار در چند روز آینده از محدوده فعلی خارج نخواهدشد.

ماجرای بدهی ارزی عراق به ایران

روز گذشته خبرگزاری میدل‌ایست‌آی به نقل از مقامات عراقی در گزارشی ادعا کرد: ایران که با خرید دلار آمریکا در بازار سیاه عراق ضرر شدیدی کرده، اکنون دولت عراق را برای پرداخت بدهی‌های خود به تهران از طریق کانال‌های رسمی تحت فشار قرار داده است.

این رسانه ادعا کرده است، ایران برای تبدیل دینار‌های عراقی به دلار هزینه زیادی می‌کند. کارشناسان بر این‌باورند که در صورت صحت خبر مذکور این امر مستقیما به سود رابط‌ها و دلالان تمام شده و از سوی دیگر از حجم درآمد‌های ارزی کشور نیز به میزان قابل توجهی می‌کاهد. البته بانک مرکزی چنین اتفاقی را پس از خبر انتشار آن تکذیب کرد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله که از روزهای پایانی سال گذشته در قیمت ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان ثابت مانده بود از روز گذشته کمی افزایش داشته و از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد ۴۰ هزار و ۹۹۸ تومان ثبت شده است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم ۳۷ هزار و ۲۷۰ تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

کاهش قیمت در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه هرات و سلیمانیه حالا به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسیده است. اکنون دلار هرات ۵۰ هزار ۸۰ تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و ۴۴ هزار و ۹۴۲ تومان و یوروی حواله ۴۰ هزار و ۸۵۷ تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود ۱۳ هزار ۸۰۰ تومان رسیده است و قیمت دلار درهم ۵۰ هزار ۶۴۹ تومان محاسبه می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا