اقتصادی

قیمت دلار امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / دلار از صعود انصراف داد

قیمت دلار امروز با کاهش مواجه شد و به مسیر صعودی خود پایان داد. با این حال اما در بازار پشت خطی، افزایشی‌ها در تلاشند قیمت دلار را به سمت بالا حرکت دهند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز با کاهش مواجه شد و به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشت. در حال حاضر، دلار در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۹ هزار و ۹۳۰ تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان معامله می‌شود. این در حالی است که قیمت دلار در بازار پشت خطی هنوز در کانال ۵۰ هزار تومانی قرار دارد و افزایشی‌های بازار تلاش می‌کنند قیمت را به سمت بالا حرکت دهند.

قیمت دلار امروز 30 مهر 1402

به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار در نتیجه سیاست‌های کنترلی هفته اخیر باشد که بازارساز برای کاهش قیمت دلار اعمال کرده است. در همین حال اکنون مشخص شده است که ایران قصد ورود به جنگ غزه را ندارد و به این ترتیب ریسک جنگ فعلا از سر بازار برداشته شده است.

پیشتر نیز فعالان بازار ارز و کارشناسان عنوان می‌کردند که افزایش قیمت دلار طی دو هفته اخیر، رفتاری هیجانی بوده و با آرام شدن وضعیت سیاسی منطقه، قیمت دلار نیز به کانال پایین برمی‌گردد.

گفتنی است در حالی که قیمت دلار بر اثر شعله‌ور شدن آتش جنگ در غزه از نیمه دوم هفته گذشته دوباره افزایشی شده بود، روز پنجشنبه دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را به اطلاع کشورها رساند و از پایان تحریم‌های موشکی علیه ایران خبر داد. این در حالی بود که شورای اروپا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی را همچنان حفظ می‌کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد موضوع لغو تحریم‌های ایران از سوی سازمان ملل اثر مثبتی بر روند قیمت دلار گذاشته است. هر چند کارشناسان اقتصادی اثر اخبار و رویدادهای سیاسی بر بازار ارز را کوتاه‌مدت می‌دانند اما معتقدند با پایان جنگ حماس و اسرائیل امکان برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی بالا می‌رود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا