اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۲/ نوسان کاهشی در بازار طلا

قیمت طلا و سکه، امروز نسبت به آخرین نرخ روز گذشته روند افزایشی دارد اما نسبت به ظهر دیروز کاهش قیمت را تجربه کرده است. امروز دلار نزولی و انس صعودی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه ۳۰ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه اندکی افزایشی است. امروز، هم قیمت طلا و هم قیمت سکه نسبت به آخرین نرخ معاملات روز گذشته افزایشی و نسبت به دیروز در همین ساعات کاهشی هستند. اما قطعات سکه روند نزولی دارند و حباب برخی انواع سکه افزایشی است. امروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی روند کاهشی دارد. انس جهانی با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی منابع افزایشی ثبت شده و با رشد ۰.۲۰ درصدی به ۱,۹۸۱.۲۲ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۴ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. در برخی از ساعات دیروز، طلا در محدوده دو میلیون و ۴۲۲ هزار تومان نوسان داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز کاری گذشته. دیروز سکه امامی در برخی ساعات روز در محدوده ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. اما ظهر دیروز در همین ساعات حدود ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر بود.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۲۰۳ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۴۶ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش، امروز به حدود دو میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلا 30 مهر 1402
قیمت سکه و طلا ۳۰ مهر ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته و ۱۵۰ هزار تومان کمتر از ظهر دیروز در همین ساعات است. حباب نیم‌ سکه اما با هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز امروز روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته و ۱۵۰ هزار تومان کمتر از ظهر دیروز در همین ساعات است. حباب ربع سکه نیز با ۲۵ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی اما، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. البته این قطعه سکه نسبت به ظهر دیروز در همین ساعات، ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده. حباب این سکه اما شش هزار تومان افزایش قیمت داشته و دو میلیون و ۹۱۹ هزار تومان است. حباب سکه گرمی در ساعاتی از روز گذشته در کانال سه میلیون تومان قرار داشت.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز شنبه، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله می‌شود. مثقال طلا در برخی ساعات روز گذشته در آستانه ورود به محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار امروز با کاهش مواجه شد و به مسیر صعودی خود پایان داد. با این حال اما در بازار پشت خطی، افزایشی‌ها در تلاشند قیمت دلار را به سمت بالا حرکت دهند. همین روند ظاهرا بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی اثرگذاشته و نوسانات اندکی را در این بازار رقم زده است. در دو روز اخیر بازارهای جهانی تعطیل هستند اما برخی منابع روند قیمت انس را همچنان افزایشی ثبت کرده‌اند.

کارشناسان و فعالان بازار می‌گویند بازار طلا همچنان در رکود به سر می‌برد و این موضوع در کنار تلاش بازارساز در کنترل نرخ ارز، از تغییرات شارپی در قیمت طلا و سکه جلوگیری کرده است. بر همین اساس، قیمت‌ها در بازار طلای داخلی اثر چندانی از رشد نرخ انس نگرفته است. (گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا