اقتصادی

قیمت دلار امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه پنجم دی بدون هیچ تغییری، ۲۷,۴۰۲ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۰۲ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۳۸۶ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۴۰۱ تومان رسید.

سیگنال سفر رئیسی برای قیمت دلار
در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و با انتشار خبری مبنی بر سفر قریب‌الوقوع رئیس دولت به شهر مسکو، پیش‌بینی‌ها از قیمت ارز وارد فاز جدیدی شد.

این سفر رئیسی از دیدگاه تحلیلگران، یک معنای مهم داشت؛ اینکه ایران برای یک توافق کاملا جدی است و به دنبال این است که در زمین بازی بیشترین تلاش را در جهت عملی‌سازی لغو تحریم‌ها انجام دهد.

برخلاف هفته گذشته، معامله‌گران با روند نزولی همسو شده و با اختلاف قیمت‌ ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی با نرخ نقدی روز شنبه برای روز‌های آتی سخن گفتند.

روند بازار به نحوی است که معاملات پشت خطی در روز گذشته، قیمت‌های پایین‌تری نسبت به معاملات نقدی داشتند، موضوعی که نشان می‌دهد آینده کوتاه‌مدت بازار کاهشی است.

حال باید دید بازار‌ساز که به دنبال کاهش نوسان قیمت در بازار ارز است، تا چه حد از این کاهش قیمت حمایت کرده و چه سیاستی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا