اقتصادی

قیمت دلار ۴ دی ۱۴۰۲ / دلار عقب نشست، حواله یورو یک پله بالا رفت

روز گذشته قیمت دلار در هر دو بازار آزاد و مرکز مبادله ارز و طلا، کاهشی شد. برگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی و کاهش ناچیز دلار در مرکز مبادله در حالی رخ داد که قیمت حواله یورو یک پله صعود داشت.

به گزارش روند بازار، روز گذشته دلار تهران کاهش ۵۰۰ تومانی داشت و به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت. این اسکناس روز گذشته با رقم ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند طی سال‌های اخیر وقتی دلار سقف‌های قیمتی قبلی را شکسته، قبل از حرکت صعودی، افت شدید و سریعی داشته است. بنابراین به نظر می‌رسد باید در انتظار کاهش دلار به کف کانال ۴۷ تا ۴۸ هزار تومانی و سپس سقف‌زنی قیمت این اسکناس باشیم. این در حالی است که بازیگران بازار ارز می‌گویند این دست خالی مردم است که رونق را حتی از سفره دادزن‌ها و دلالان بازار ارز برده است.

گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش داشت. قیمت دلار هرات افت ۱۷۰ تومانی داشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۹۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۱۰ تومانی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز یکشنبه سوم دی، اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۵ تومان عرضه شد و کاهش ۶ تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۵۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته یورو در بازار آزاد با رقم ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و کاهش قیمت ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۳۷ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۳۱۵ تومان عرضه شد. روز گذشته یوروی حواله با افزایش ۳۳ تومانی یک پله صعود کرد و با رقم ۴۳ هزار و ۲۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات با ۳۰ تومان کاهش روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم کاهش دو تومانی داشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۳ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۳ تومان عرضه شد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا