اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۲/ بازار گوش به زنگ اخبار شد

طلا و سکه این هفته با بازدهی مثبت به کار خود پایان دادند. قیمت سکه نزدیک کانال ۳۰ میلیون تومان شد و طلا پس از مدت‌ها یک پله افزایش پیدا کرد و وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شد. اما ادامه روند بازار چگونه است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۲ معادل دو میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته کمی افزایشی است. قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و تنها یک قدم تا کانال ۳۰ میلیون تومانی فاصله دارد. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۶ میلیون تومان بود.

نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

اما به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه هم امروز در انتظار حرکت قیمت دلار است تا روند بازار فردا را مشخص کند. امروز قرار است ساعت ۱۵ به وقت بیروت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در تلویزیون این کشور سخنرانی کند. اهمیت این سخنرانی در این است که این اولین سخنرانی و موضع‌گیری دبیر کل حزب‌الله لبنان پس از جنگ حماس و اسرائیل است. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها و بازارها امروز در انتظار این سخنرانی هستند.

مهم‌ترین سوال درباره این سخنرانی این است که آیا این سخنرانی به معنای گسترش جنگ در خاورمیانه است یا نه. هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان را از نزدیک دنبال خواهد کرد. جان کربی اما گویا پیامی هم برای سید حسن نصرالله داشته و گفته: پیام ما به سید حسن نصرالله این است که درگیری در منطقه گسترش نیابد.

حالا بازار ارز و پس از آن طلا و سکه هم در انتظار خروجی این سخنرانی و تبعات پس از آن هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا