اقتصادی

نفس دلار حبس شد/ بازار در انتظار سخنرانی امروز لبنان

قیمت دلار روز گذشته در کانال ۵۲ هزار تومان به کار خود ادامه دارد و امروز هم قیمت دلار در همان محدوده است. اما در هفته پیش رو باید منتظر تحولات بازار ارز باشیم.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۲ معادل ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان بود. به عبارتی دلار اولین‌ و آخرین روز هفته جاری را در کانال ۵۲ هزار تومان آغاز کرد و به پایان رساند.

در میانه هفته قیمت دلار با کمی کاهش به کانال ۵۱ هزار تومان وارد شد اما در آخرین روز هفته جاری این کاهش را جبران کرد و روند بازار افزایشی شد.

اما به نظر می‌رسد که بازار ارز از میانه‌ هفته جاری در انتظار سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان است.

سید حسن نصرالله قرار است امروز ۱۲ آبان ماه ساعت ۱۵ به وقت بیروت و ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه به وقت تهران در تلویزیون سخنرانی کند.

بسیاری معتقدند که این سخنرانی در نحوه ادامه جنگ میان حماس و غزه تاثیر بسزایی دارد. برخی گمانه‌ها حاکی از این است که احتمالا ایشان موضع حزب الله لبنان درباره ورود به جنگ خاورمیانه را امروز مطرح می‌کند و آتش جنگ در منطقه تند می‌شود. به همین دلیل است که بازار ارز از چند روز گذشته در انتظار این سخنرانی مهم است.

معامله‌گران معتقدند اگر این سخنان باعث ورود کشورهای جدیدی به جنگ حماس و اسرائیل شود، قطعا بر قیمت دلار تاثیر افزایشی می‌گذارد و احتمالا دلار به راحتی وارد کانال بالاتر می‌شود.

اما اگر چنین باشد، قیمت دلار در هفته آینده می‌تواند در محدوده کانال ۵۲ هزار تومان در نوسان باشد و حتی شاهد بازارساز بتواند قیمت دلار را به کانال ۵۱ هزار تومان هم برگرداند.

واکنش‌ها به سخنرانی امروز سید حسن نصرالله

روزنامه رای‌الیوم گفته: دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته از رهبران مقاومت فلسطین خواسته به لحظه سخنرانی او در تلویزیون توجه ویژه داشته باشند. لحظه‌ای تعیین‌کننده که او به پرسش‌های حماس و اسرائیل پاسخ می‌دهد و می‌گوید به طور مشخص حزب الله چه زمانی به نبرد ملحق خواهد شد؟

شبکه المیادین هم به نقل از شبکه‌های صهیونیستی گزارش داد: تمام خاورمیانه نفس‌های خود را پیش از سخنرانی نصرالله در سینه حبس کرده است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان را از نزدیک دنبال خواهد کرد. جان کربی اما گویا پیامی هم برای سید حسن نصرالله داشته و گفته: پیام ما به سید حسن نصرالله این است که درگیری در منطقه گسترش نیابد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا