اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲/ بازار نزولی شد

قیمت طلا و سکه، امروز روند کاهشی دارد و سکه بهار آزادی که عصر روز گذشته به کانال ۲۵ میلیون تومانی بازگشته بود، همچنان در این سطح روند کاهشی را تجربه می‌کند. امروز قیمت دلار و انس نیز نزولی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند نزولی دارد. قیمت طلا به سطح دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بازگشته است. قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز روند کاهشی دارد.

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان اندکی کاهش قیمت داشته است و قیمت انس نیز با وجود حفظ کانال دو هزار دلاری، روند نزولی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۱۱ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۴۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، ۲۹ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون و ۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۲۱۷ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۲۴ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۸۷ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۶۶۲ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۴۰ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۸۳ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۱۲۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با ۵۰ هزار کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود ۶۰ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۸۱۳ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز هم مانند روز گذشته روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۸۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۳۰.۷۶ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۱۲ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه بر خلاف روند نزولی دارد و نوسانات دلار و انس روی بازار اثر گذاشته است. ضمن اینکه سایه رکود همچنان بر سر بازار طلا سنگینی می‌کند.

در همین راستا حمیدرضا جیهانی فعال اقتصادی و کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بازار طلای داخلی همیشه وابستگی تام به بازارهای جهانی طلا دارد، به تجارت‌نیوز گفت: «در ماه‌های اخیر با توجه به اتفاقات و ریسک‌های امنیتی که در فضای بین‌المللی به وجود آمده است، علی‌رغم اینکه روند تکنیکالی طلا به سمت پایین بود اما طلای جهانی در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت.»

وی تاکید کرد: «باید دقت کرد که در بازار داخلی حباب سنگینی در قیمت سکه طلا داریم و اگر روند ریزشی شروع شود سکه بیشتر از قیمت طلای آبشده ریزش خواهد داشت. قاعدتا در روندهای ریزشی، اول حباب تخلیه می‌شود و در روند افزایشی در ابتدا حباب رشد می‌کند. برای سکه همیشه تقاضای بیشتری وجود دارد و زودتر حباب شکل می‌گیرد و به همان نسبت زودتر تخلیه می‌شود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا