اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / کاهش قیمت و افزایش حباب سکه

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد اما حباب انواع سکه افزایشی است. دلار امروز اندکی کاهش قیمت را تجربه کرده و انس با روندی نزولی به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشته است.

به گزارش روند بازار، امروز دوشنبه ۲۰ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد و پس از چند روز، همه اعضای خانواده روند یکسانی را طی می‌کنند. قیمت طلا به محدوده دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت سکه امامی به کف کانال ۲۹ میلیون تومانی نزدیک شده است. سکه بهار آزادی، قطعات سکه و مثقال طلا نیز امروز روند کاهشی دارند.

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی اندکی کاهشی است و قیمت انس روند نزولی دارد؛ به گونه‌ای که به کانال پایین‌تر بازگشته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با هشت هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۹۵ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی در همین ساعات، ۲۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۱۶ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۲۲۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۴۴۳ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۸۹۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه 20 آذر 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و ۴۴۳ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۳۱ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود ۴۰ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

بازگشت قیمت انس به کانال ۱۹۰۰ دلاری

قیمت انس طلا، همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، به روند نزولی خود ادامه داد و به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۱۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۹۳.۱۸ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۷ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در شرایط که بازار ارز نوسانات شدیدی ندارد و تقریبا به ثبات رسیده است، کاهش نرخ انس به کانال ۱۹۰۰ دلاری، قیمت طلا و سکه در بازار ایران را نیز نزولی کرده به گونه‌ای که قیمت سکه امامی تقریبا به کف کانال ۲۹ میلیون تومانی رسیده است. با وجود این حباب انواع سکه، امروز روند افزایشی دارد و کارشناسان مالی و فعالان اقتصادی نیز معتقدند حباب سکه همچنان بالاست.

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت سکه‌ در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند بیان کرد: «اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید روند بازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا