اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۳ دی ۱۴۰۲ / روند بازار کاهشی شد

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف روز گذشته، روند کاهشی دارد. دلار ثابت و انس اندکی نزولی است.

به گزارش روند بازار، امروز یکشنبه ۳ دی، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه کاهشی است. قیمت طلا به نسبت ظهر دیروز در همین ساعات، افزایش قیمت را تجربه کرده اما در مقایسه با آخرین معاملات روز گذشته نزولی است . قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز روند نزولی دارد؛ البته سکه گرمی تغییری نسبت به دیروز نداشته است.

امروز قیمت دلار ثبات دارد و انس با وجود تعطیلی بازارهای جهانی بر اساس اعلام برخی منابع روند نزولی به خود گرفته و با ۰.۰۱ افت به ۲,۰۵۲.۹۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان است؛ حدود ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۸۸ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۶۴ هزار تومان کاهش، به پنج میلیون و ۲۸ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۹۹ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار یکشنبه دی 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۱۹۳ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین معمالات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود ۲۹ هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و ۷۷۲ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا با حدود ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

با وجودی که اخبار مربوط به افزایش احتمالی مالیات در بازار طلا، نگرانی‌هایی را در مورد احتمال تاثیرپذیری قیمت‌ها ایجاد کرده بود اما قیمت طلا و سکه این روزها نوسان چندانی ندارد. رکود نیز همچنان بر این بازار سایه انداخته و تلاش بازارساز برای کنترل نرخ دلار و به دنبال آن بازارهای دیگر، بازارها را ثابت نگه داشته است.

فعالان بازار فلز زرد مدعی هستند دود فریز قیمت دلار و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در چشم بازار طلا رفته و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا