اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۲/ تداوم روند کاهشی در بازار طلا

قیمت طلا و سکه هر چند در مواردی نسبت به آخرین نرخ دیروز افزایشی است اما همه اعضای خانواده طلا و سکه نسبت به روز گذشته در این ساعات، کاهش قیمت را تجربه کردند. دلار امروز افزایشی است و انس روند کاهشی دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز چهارشنبه ۱۷ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه در مقایسه با نرخ‌های بازار در ظهر دیروز کاهشی است. البته قیمت طلا و قیمت سکه امامی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، روند افزایشی دارند و سکه گرمی و مثقال طلا نیز تغییری نکرده‌اند. در این میان، سکه گرمی روز سه‌شنبه، با کاهش میلیونی از کانال هفت میلیونی که برای ساعاتی در آن قرار داشت، به کانال پنج میلیونی بازگشت.

امروز قیمت دلار نیز در کانال ۵۱ هزار تومان نوساناتی دارد و در این لحظه اندکی افزایشی است. اما انس اندکی کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود دو هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۶۲ هزار تومان است؛ حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود ۲۹ میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی، با ۹۲ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ دیروز، حدود ۲۵ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله می‌شود. روز سه‌شنبه در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود هفت هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۲۳۹ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۸۲ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۶۱۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه
قیمت طلا و سکه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز است. روز گذشته در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، به سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز، در همین ساعات ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. حباب ربع سکه نیز با ۷۵ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده.

اما سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات سکه گرمی هفت میلیون و ۴۱۰ هزار تومان قیمت داشت اما تا عصر دیروز با کاهش میلیونی به کانال پنج میلیونی بازگشت. حباب این سکه هم ۱۴ هزار تومان کاهش قیمت داشته و دو میلیون و ۸۱۹ هزار تومان است.

هر مثقال طلا بدون تغییر نسبت آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان معامله می‌شود. روز سه‌شنبه در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان معامله می‌شد.

تداوم روند کاهشی قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز هم مانند روزهای گذشته، روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۵.۸۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۶۷.۰۲ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

روند بازار ارز و انس جهانی در روزهای اخیر قیمت طلا و سکه را با وجود نوساناتی، اما در کل کاهشی کرده است. به این عوامل باید رکود در بازار را نیز اضافه کرد. در شرایطی که سکه گرمی در روزهای گذشته، بر خلاف جریان کلی بازار روند افزایشی داشت، و حتی با دو پله صعود به کانال هفت میلیون تومانی هم رفت، اما با ریزشی شدید به کانال پنج میلیون تومانی بازگشت.

ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا و جواهر و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نوسانات کاهشی قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «بازار طلا رابطه مستقیم با بازار ارز دارد زیرا مکمل یکدیگر هستند؛ همچنین نرخ اونس جهانی نیز تأثیر مستقیمی بر بازار طلا می‌گذارد. بنابراین هر زمان که اتفاق خاصی در این حوزه‌ها بیفتد، قیمت طلا هم بلافاصله دچار نوسان می‌شود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا