اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲/ بازگشت سکه به کانال ۳۰ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز هم روند متفاوتی دارند، طلا افزایشی و قطعات سکه کاهشی هستند. امروز دلار و طلای جهانی نزولی هستند. به نظر می‌رسد اندکی از هیجانات بازارها که از جنگ حماس و اسرائیل ناشی شده بود، تخلیه شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، سه‌شنبه ۱۸ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه همچون روز گذشته راه جداگانه‌ای می‌روند؛ اما رون آنها بر عکس دیروز است. امروز قیمت طلا صعودی و قیمت سکه نزولی است. همچنین قیمت دلار و انس جهانی نیز روند کاهشی دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۹ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۳۰ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان است؛ حدود ۳۱۲ هزار تومان کمتر از دیروز. روز گذشته سکه امامی در کانال ۳۱ میلیون تومانی نوسان داشت.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۹۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۶ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان رسیده است. دیروز سکه بهار آزادی در ساعاتی از روز در کانال ۲۷ میلیون تومانی نوسان داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۴۱۷ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به هفت میلیون و ۶۰۹ هزار تومان رسیده است. این رقم در ساعاتی از دیروز از هشت میلیون تومان فراتر رفته بود.

حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۱۲۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود سه میلیون و ۷۰۴ هزار تومان رسیده است. روز گذشته در برخی از ساعات، این رقم بیش از چهار میلیون تومان ثبت شده بود.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه نیز با ۵۹ هزار تومان کاهش، روی چهار میلیون و ۸۴۷ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۱۱ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. حباب آن نیز ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم پنج میلیون و ۷۱۹ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش، با قیمت شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود ۱۴ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۰۷ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۵۸.۴۶ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۲۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی دو هفته اخیر، قیمت طلای جهانی متاثر از تداوم داده‌های اقتصادی قوی ایالات متحده و نیز ضعف اقتصادی چین، به شدت تحت فشار قرار گرفته و تا حوالی قیمت ۱۸۱۰ دلار سقوط کرده است. تحلیل شرایط حال و آینده طلا را در گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در روزهای اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی نداشته است و هر یک روند جداگانه‌ای را رفته‌اند. اما در کل به نظر می‌رسد اندکی از هیجانات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای خارجی کاسته شده باشد. قیمت دلار امروز در ایران کاهشی است. نرخ ارز روز گذشته به مرز ۵۳ هزار تومان هم رسید اما امروز بازار روند نزولی داشت و قیمت دلار حدود ۳۰۰ تومان کاهش داشت. معامله‌گران معتقدند کاهش احتمال ورود ایران به جنگ و دخالت بازارساز، روند بازار ارز را نزولی کرده است.

در بازارهای جهانی نیز قیمت انس بر خلاف روز گذشته کاهشی است. در این شرایط، قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخلی نزولی شده. برخی معامله‌گران بازارهای مالی معتقدند تنش صورت گرفته میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، دوام چندانی نخواهد داشت. گروهی از فعالان بازار طلا چشم به نوسانات قیمت دلار در پی افزایش تنش میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی دارند. به اعتقاد آنها با فروکش‌ کردن تب جنگ درگرفته در منطقه روند قیمت‌ها در بازار طلا به صورت پلکانی کاهشی خواهد شد. آنها می‌گویند روند تقاضا با وجود رشد شارپی قیمت طلا و سکه تغییری نکرده است و مبادلات این بازار در تعادل قرار دارند. برای اطلاعات بیشتر، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ را بخوانید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا