اقتصادی

افزایش قیمت‌ طلا و سکه در آستانه تعطیلات

قیمت طلا و سکه امروز به تبع قیمت دلار نوسانی است. قیمت دلار در ابتدای روز روی رقم ۴۷ هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شد اما تا این لحظه به ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. بر همین اساس قیمت طلا و سکه نیز که در ابتدای معاملات کاهشی بود اکنون افزایشی شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز را در مدار نزولی آغاز کرد اما به تدریج قیمت دلار افزایشی شد و قیمت طلا و سکه را نیز به دنبال خود بالا کشید. با این حال امروز همزمان با بازگشایی بازارهای بین‌المللی، قیمت طلای جهانی کاهشی بود و از ۱۹۶۳ دلار به ۱۹۶۱ دلار رسید. اگرچه فعالان بازار طلا و سکه در ایران بیش از طلای جهانی بر قیمت دلار متمرکز هستند.

امروز قیمت طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۲۹۳ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی نیز به کانال ۲۷ میلیون تومانی بازگشت و اکنون در قیمت ۲۷ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی هم امروز ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان است و هنوز نتوانسته خود را به کانال ۲۵ میلیون تومانی برساند.

نیم‌سکه در همان قیمت دیروز یعنی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درجا می‌زند و قیمت ربع سکه هم مانند دیروز ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

سکه گرمی اما خود را بالا کشیده و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در حالی قیمت‌ها در بازار ارز و به تبع آن افزایشی شده که از فردا تا سه‌شنبه هفته آینده دو بازار ارز و طلا و سکه به تعطیلات محرم می‎‌روند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا