اقتصادی

هشدار اژه‌ای به دولت درباره بورس

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور مردم در بورس و متضرر شدن آنان گفت: «زمانی مطرح شد که ۵۰ میلیون کد بورسی در کشور وجود دارد؛ این امر بیانگر آن است که جمعیت کثیری در داخل درگیر مقوله بورس هستند؛ در حال حاضر حرف و حدیث‌هایی در خصوص این مقوله مطرح است.»

به گزارش روند بازار به نقل از اکوایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲ مرداد) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به موضوع بورس گفت: «یکی از مسائلی که امروز در باب آن فضاسازی می‌شود و برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند، مسئله بورس است؛ لذا دولت این مسئله را برای مردم تبیین کند و توضیح دهد تا مردم بدانند در ادامه مسیر و برای آینده خود باید چه کار کنند.»
وی ادامه داد: «زمانی مطرح شد که ۵۰ میلیون کد بورسی در کشور وجود دارد؛ این امر بیانگر آن است که جمعیت کثیری در داخل درگیر مقوله بورس هستند؛ در حال حاضر حرف و حدیث‌هایی در خصوص این مقوله مطرح است.»

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: «من الان هیچ قضاوتی نمی‌کنم اما به هر ترتیب سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت، موضوعات این عرصه را برای مردم توضیح دهند و تبیین کنند تا دشمن نتواند از این مقوله سوء‌استفاده کند و خدایی‌ناکرده این موضوع به یک مشکل تبدیل شود چرا که تعداد افرادی که درگیر این موضوع هستند کثیر است و عده زیادی از مردم نیز با بورس آشنا نبودند اما وارد آن شدند و بعضاً هم احساس می‌کنند متضرر شدند. »

بورس تهران تا نیمه اردیبهشت ماه روند رو به رشدی داشت و سومین ماه صعودی را پشت سر می‌گذاشت. به طوری که شاخص کل بورس تهران به سقف تاریخی خود یعنی سطح ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید. اما از نیمه اردیبهشت روند نزولی پیدا کرد و با افت معاملات همراه شد. در تیر ماه تصویر ابلاغیه هیأت وزیران مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از ۵ هزار تومان به ۷ هزار تومان منتشر شد.

تاریخ این ابلاغیه به ۵۱ روز قبل، یعنی ۱۷ اردیبهشت، برمی‌گشت. انتشار با تأخیر این ابلاغیه که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است موجی از انتقادات را به همراه داشت. کارشناسان از ظن دسترسی عده‌ای به اطلاعات نهانی صحبت کردند و مسئولین قول بررسی دادند. اما در نهایت در روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه سخنگوی دولت خبر از تثبیت نرخ ۷ هزار تومانی و عدم تغییر آن داد. خبری که موجب ریزش بورس و افزایش انتقادات از دولت و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا