اقتصادی

پیش‌بینی قیمت طلا/ بررسی آخرین تحولات بازار طلا و سکه

قعنامه شورای حکام سیگنال جدیدی بود که به سمت بازارهای مالی فرستاده شد. حالا باید دید پس از جریانات سیاسی و سرگردانی در احیای برجام چه چشم‌اندازی برای طلا و سکه وجود دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش انتظارات تورمی و در پی آن صعود نرخ دلار باعث افزایش قیمت و حباب در بازار طلا و سکه شد.

حالا باید دید با وجود مشکلاتی که برای برجام به‌وجود آمده و همچنین بحث قطعنامه شورای حکام بازار طلا و سکه در چه وضعیتی قرار می‌گیرند و چه مسیری را طی می‌کنند؟

طلا و سکه حباب دارند


کارشناس بازارهای مالی درگفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: دولت پیش از این در یک حرکت سعی کرد قیمت دلار و طلا را تصنعی پایین نگه دارد. درنتیجه فنر این دو بازار جمع و آماده نوسان شد.

برزو حق‌شناس ادامه داد: حالا قطعنامه و تنش‌های بین‌المللی احتمال نوسان را بیش از پیش کرد. طلا و سکه اکنون حباب دارند و و روی سقف تاریخی خود قرار گرفته‌اند که این کانال با یک مقاومت همراه است.

تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام


به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین چند روز گذشته در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، دو کشور (چین و روسیه) رای مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین کشورهایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران درخواست می‌کند به سوالات پادمانی آژانس فورا پاسخ دهد.

بنا بر گزارش رویترز، پیش‌نویس این قطعنامه از ایران می‌خواهد به سؤالات باقی‌مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه مکان هسته‌ای توضیح دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا