اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / بازگشت فلزات گران‌بها به مسیر صعودی

قیمت طلا و سکه که در چند روز گذشته مسیری نزولی را طی می‌کردند، امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ دوباره نوساناتی افزایشی را پشت سر می‌گذارند. انواع سکه نیز تا این لحظه تمایلاتی افزایشی داشته‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه که روز گذشته روندی نوسانی را پشت سر گذاشت امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با افزایش قیمت همراه بوده و وارد کانال ۲۶ میلیون تومانی شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (۱۸ عیار) دو میلیون و ۹۱ هزار و ۹۰۰ تومان است در حالی که طلا معاملات را روی قیمت یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرده بود. آخرین نرخ روز گذشته نیز برای این فلز ارزشمند نیز یک میلیون و ۹۹۲ هزار ۶۰۰ تومان ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه امروز 22 اسفند 1401

قیمت سکه امامی

در حال حاضر قیمت سکه امامی به ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است قیمت روز گذشته این سکه بر روی کانال ۲۴ میلیون تومانی نوسان داشت و حباب نیز پنج میلیون و ۶۸۶ هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی هم امروز در تلاش برای افزایش قیمت، دوباره به کانال ۲۳ میلیون تومانی بازگشته است. قیمت سکه بهار آزادی که در آخرین ساعات معاملات روز گذشته ۲۲ میلیون تومان قیمت داشت حالا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و ۵۲۷ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه با حدود ۶۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته اکنون ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قیمت دارد و حباب آن نیز پنج میلیون و ۴۸۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت ربع سکه

امروز قیمت ربع سکه هم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که آخرین نرخ معاملات روز گذشته این نوع سکه در سطح ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز شده بود. حباب ربع سکه امروز به چهار میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه گرمی روز گذشته بر روی همین سطح قرار داشت. حباب این نوع سکه اکنون سه میلیون و ۲۳۷ هزار تومان است.

تا همین چند هفته گذشته قیمت‌ها در بازار دلار و به تبع آن طلا و سکه روندی صعودی داشت، اما پس از آن بازار در فازی اصلاحی قرار گرفت و سپس تحت تاثیر اخبار توافق ایران و عربستان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دلار چند کانال کاهش قیمت را تجربه کرد.

اما همانگونه که کارشناسان نیز پیش از این گفته بودند بازار نمی‌تواند در بلندمدت با خبردرمانی روندی بهبودی را در پیش بگیرد و حالا نیز پس از چند روز وارد روندی افزایشی شده است.

حالا باید منتظر ماند تا خبری موثق از گشایش روابط بین‌المللی به گوش برسد در غیر این صورت به نظر می‌آید روند دلار در طولانی‌مدت مسیری افزایشی را طی کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا