اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲/ کاهش قیمت طلا و سکه امامی

قیمت طلا و سکه امامی امروز روند کاهشی دارد اما سکه بهار آزادی اندکی افزایشی است. حباب قطعات سکه امروز روند کاهشی دارد. همچنین دلار هم نزولی است و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته. اما انس افزایش قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، شنبه ۲۹ مهر تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد. امروز قیمت طلا در کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حال کاهش است. قیمت سکه امامی نیز که به کانال ۲۸ میلیون تومانی بازگشته است و در این کانال روند نزولی دارد. اما سکه بهار آزادی اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین دیگر قطعات و حباب سکه نیز، نزولی هستند. امروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی روند کاهشی دارد. انس جهانی با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی منابع افزایشی ثبت شده و با رشد ۰.۲۰ به ۱,۹۸۱.۲۲ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۹ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز کاری گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان است؛ حدود ۱۴۳ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز کاری گذشته.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی، حدود ۱۶ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۲۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۴۸ هزار تومان کاهش، امروز به حدود دو میلیون و ۶۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در نخستین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است. حباب نیم‌ سکه نیز با ۱۳۲ هزار کاهش، به سه میلیون و ۶۳۲ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز امروز روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۵۰ هزار تومان کمتر از روز پنجشنبه است. حباب ربع سکه نیز با ۷۰ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی اما، بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته، با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. حباب این سکه هفت هزار تومان کاهش قیمت داشته و سه میلیون و ۹۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با ۴۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار و به دنبال آن طلا و سکه با تلاش بازارساز روند کاهشی دارد. البته اعلام رسمی پایان تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت نیز بر شرایط فعلی موثر است.

در روزهای گذشته، اثر اخبار مربوط به تنش‌های منطقه خاورمیانه روند قیمت در بازارهای جهانی را صعودی کرده و ریسک‌های سیستماتیک را افزایش داده است. بر همین اساس، طلای جهانی نیز روند صعودی دارد. اما در ایران تدوام رکود در بازار طلا و تلاش بازارساز برای کنترل قیمت دلا، روند قیمت طلا و سکه را در روزهای اخیر کاهشی کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا