اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۶ مهر ۱۴۰۲/ بازار فلزات زرد، سرخ شد

اگرچه قیمت دلار امروز افزایشی بود اما طلا و سکه مسیر متفاوتی را طی کردند و قیمت ها در بازار فلزات زرد رنگ کاهشی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ششم مهر ماه نسبت به روز قبل حدود ۴۰۰ تومان افزایش داشت و به ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی است که قیمت طلا و سکه کاهش یافت.

قیمت طلا امروز ششم مهر ماه گرمی دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود. این در حالی است که طلا مدت هاست خود را در کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی حفظ کرده است.

قیمت سکه امامی امروز با یک و نیم میلیون تومان کاهش به ۲۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام بهار آزادی هم با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی همراه بود و با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه هم افت ۸۵۰ هزار تومانی داشت و امروز ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان شد. قیمت ربع سکه هم با ۷۵۰ هزار تومان کاهش به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم امروز با قیمت ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد.

اما سوالی که وجود دارد این است که چرا علیرغم افزایش قیمت دلار، بازار فلزات زرد با کاهش دسته جمعی قیمت ها مواجه بود و انواع سکه بین یک میلیون و ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که در بازار ایران قیمت طلا و سکه وابسته به قیمت دلار است و نوسانات دلار مستقیما روی این بازار اثر می گذارد.

نکته ای که می تواند باعث واگرایی قیمت طلا و سکه با دلار باشد این است که احتمالا بازار طلا هنوز رشد قیمت دلار را باور نکرده و بازار منتظر قیمت جدید ارز است. البته این احتمال هم وجود دارد که بازار فلزات زرد با کمی فاصله به قیمت دلار واکنش نشان دهند و با توجه به اینکه امروز بازار تا نیمه روز فعال است، رشد قیمت طلا و سکه به روز شنبه موکول شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا