اقتصادی

قیمت طلا و سکه امروز ۸ آبان ۱۴۰۲/ روند نزولی سکه در کانال ۲۹ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز روند نزولی دارد و این کاهش قیمت در قطعات سکه نیز رخ داده است. امروز همچنین دلار و انس نیز روند نزولی دارند.

به گزارش روند بازار، امروز، دوشنبه ۸ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه کاهشی است. قیمت طلا از نیمه کانال دو میلیون تومانی پایین آماده است. قیمت سکه امامی فاصله چندانی با کانال ۲۸ میلیون تومانی ندارد. قیمت دیگر قطعات سکه نیز کاهشی است. امروز قیمت دلار هم روند کاهشی دارد و به کانال ۵۰ هزار تومان نزدیک شده است. انس هم امروز روند نزولی دارد و به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود که ۱۳ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۳۰۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز. روز گذشته در همین ساعات، سکه امامی در حدود ۲۹ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه در روندی کاهشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ دیروز است. روز گذشته در همین ساعات نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

همچنین امروز ربع سکه، روند نزولی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه گرمی نیز با ۲۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۷۳ هزار تومان کاهش نسبت آخرین نرخ دیروز، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان معامله می‌شد.

بازگشت انس به کانال ۱۹۰۰ دلاری

قیمت جهانی طلا، امروز و همزمان با گشایی بازارهای جهانی بر خلاف روزهای قبل از تعطیلی روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۹.۹۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی نزولی است. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۹۵.۰۸ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۳۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر روند نزولی در بازارهای دلار و انس کاهشی شده است. قیمت دلار از کانال ۵۲ هزار تومانی در روز شنبه به کف کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده است. نرخ انس هم که با جهش قیمتی به کانال دو هزار دلاری رفته بود، به محدوده پیشین بازگشته است.

ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا و جواهر و عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: «اخبار مربوط به تنش و درگیری میان حماس و إسرائیل به بازارهای جهانی شوک قیمتی داد و بازارهای داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. باید توجه داشت در مواقع بحرانی روند قیمت‌ها از ثبات برخوردار نیستند.»

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا