اقتصادی

قیمت طلا و سکه به کف رسید

ثبات قیمت دلار، سبب ثبات قیمت در بازار طلا و ارز شده است. قیمت طلا همچنان در کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون تومان است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۲، به گرمی دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید که کمی افزایش نسبت به آخرین روز هفته گذشته را دارد. قیمت سکه امامی هم به ۲۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت این فلز زرد است و تنها دو پله تا قیمت ۲۹ میلیون تومان فاصله دارد.

قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت قبلی، ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم تنها ۵۰ هزار تومان بیشتر شد و به ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه شنبه10 تیر 1402

کارشناسان معتقدند که دلار ۴۹ هزار تومانی کف قیمت دلار در بازار است و احتمالا دلار بدون برجام به کانال قیمتی پایین‌تر بر نمی‌گردد. در بازار طلا و سکه هم به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به کف قیمتی خود رسیده‌اند. برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: «با ثبات قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر مشهود است که سکه قیمت ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومانی را به‌عنوان کف قیمتی در بازار شناسایی می‌کند.»

بر اساس این گفته احتمالا بازار طلا و سکه هم به کف قیمتی خود رسیده است و بدون برجام، قیمت‌ها در همین محدوده کنونی باقی می‌ماند.

اما قیمت طلا در روزهای آینده چه می‌شود؟ قیمت طلا تا حد زیادی بستگی به قیمت دلار دارد. اما پیش‌بینی‌های جهانی هم می‌گوید قیمت طلای جهانی در حال رشد است. در نتیجه با توجه به احتمال افزایش قیمت دلار در داخل و افزایش قیمت طلای جهانی، می‌توان گفت که قیمت‌ طلا تا پایان سال صعودی است و حتی ممکن است رشد قیمت طلا بیش از دلار باشد. به گفته برزو حق‌شناس «به نظر می‌رسد کاهش قیمت انس موقتی است. در این صورت تا پایان سال اگر دلار را صعودی در نظر بگیریم قیمت طلای جهانی به‌عنوان اهرمی برای افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عمل خواهد کرد و شاید طلا در سال جاری بازدهی بهتری نسبت به دلار بدهد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا