اقتصادی

در هفته های آتی قیمت مرغ در بازار کاهش می‌یابد

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب خرداد و تیر پیش بینی می شود که در هفته های آتی قیمت مرغ در بازار کاهش یابد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمدرضا صدیق پور گفت: برآوردها حاکی از آن است که در تیرماه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که ۷ تا ۸ میلیون قطعه از محل تخم مرغ نطفه دار وارداتی و مابقی تولید داخل است.

به گفته او، اکنون مرغ های مربوط به جوجه ریزی اردیبهشت در حال توزیع به بازار است که بواسطه ازدیاد تقاضا ممکن است که این‌میزان جوجه ریزی جوابگوی بازار نباشد که نبود نظارت بر التهاب بازار دامن‌می زند.

صدیق پور ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی مناسب خرداد و تیر پیش بینی می شود که قیمت مرغ از اوایل مرداد کاهش یابد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه از توزیع روزانه ۶ تا ۷ هزارتن مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به جوجه ریزی خرداد و تیر در مرداد ماه بالای ۷ هزارتن مرغ در روز توزیع می شود.

به گفته او، در فروردین و اردیبهشت سال گذشته این میزان جوجه ریزی در بازار جذب نمی شد، اما اکنون بواسطه افزایش قیمت دیگر محصولات پروتئینی و ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ فشار بر این بازار زیاد است.

صدیق پور گفت: در شرایط کنونی نهاده به موقع به دست مرغدار نمی رسد که استمرار این روند می تواند منجر به بحران در بازار شود، لذا وزارت جهاد در این خصوص برنامه ریزی هایی انجام داده که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد تا در تامین‌مرغ دچار چالش نشویم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا