اقتصادی

جزییاتی از وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزییاتی از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی این صندوق به بازنشستگان را تشریح کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، نعمت الله ترکی با اشاره به افزایش رقم و سقف پرداخت تسهیلات وام در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۴۶۰ هزار نفر در سال جاری در نظر گرفته شده است که مجموع اعتبار صرف شده بدین منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: این وام که در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است، تا پایان امسال به این تعداد پرداخت می‌شود.

ترکی در خصوص نحوه دریافت این وام نیز اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت صندوق، درخواست خود را اعلام کنند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بدین منظور هر ماه قرعه‌کشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهانه به ۳۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می‌شود تاکید کرد: هرچند این رقمی ناچیز است اما چون با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود، می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات بازنشستگان را رفع کند.

ترکی در خصوص راه‌اندازی سفرهای زیارتی و گردشگری بازنشستگان نیز اظهارکرد: تمامی مراکز ایرانگردی و جهانگردی و هتل‌های هما در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم از ابتدای ماه آتی، بحث گردشگری آغاز شود به شکلی که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب زیرساخت‌ها برای گردشگری این افراد آماده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که امروز برگزار شد در این خصوص گفت: در حوزه گردشگری برنامه‌ای آماده کردیم که از ماه آینده (مرداد ماه) اعلام رسمی می‌شود. بازنشستگان می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این امر در کل کشور اجرا می‌شود؛ ۲۰ درصد هزینه را ابتدا بازنشسته در سامانه مربوطه پرداخت می‌کند و مابقی را ما به صورت اقساط بلند مدت از حقوق او کم می‌کنیم.

خبرنگار: سولماز خوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا