اقتصادی

قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌‌‌‌‌ نوساز در تهران

به‌رغم کاهش سهم واحدهای مسکونی نوساز از کل معاملات مسکن شهر تهران نسبت به سال‌‌‌‌‌های قبل، این بازه سنی همچنان رتبه اول بیشترین سهم انجام معامله مسکن در آمارهای رسمی را داراست.

به گزارش روند بازار، هم‌‌‌‌‌اکنون و براساس اعلام بانک‌مرکزی در گزارش تحولات بازار معاملات آپارتمان‌‌‌‌‌های مسکونی پایتخت، حدود ۲۹‌درصد از کل معاملات مسکن شهر تهران در بازه سنی آپارتمان‌‌‌‌‌های نوساز انجام می‌شود. این میزان در سال‌‌‌‌‌های میانی دهه ۹۰ چیزی حدود نیمی از معاملات(حول و حوش ۵۰درصد) را شامل می‌‌‌‌‌شد اما هم‌‌‌‌‌اکنون به دلیل افت تیراژ ساختمانی و رکود چند ساله در بازار ساخت‌وساز از یکسو و جهش قیمت مسکن و افزایش فاصله ریالی آپارتمان‌‌‌‌‌های نوساز با واحدهای مسکونی چند ساله، سهم معامله این آپارتمان‌‌‌‌‌ها از کل معاملات مسکن شهر تهران به زیر ۳۰‌درصد کاهش یافته است. بررسی قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌‌‌‌‌های نوساز عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران نشان می‌‌‌‌‌دهد این گروه از واحدهای مسکونی نیز از کاهش اخیر قیمت مسکن که از تابستان امسال شروع شد جا نمانده‌اند. هر چند میزان افت قیمت نوساز‌‌‌‌‌ها کمتر از واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر بوده است. در جدول زیر تازه‌‌‌‌‌ترین فایل‌‌‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن شهر تهران در بازه سنی «نوساز» عرضه شد درج شده است.

منبع
اقتصادآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا