اقتصادی

قیمت‌ گذار مسکن چه کسی است؟

برخی مشاوران ملکی می‌گویند: قیمت‌های موجود در حیطه مسکن، به دلیل فعالیت برخی برنامه و سایت‌های اجاره و فروش، از قیمت‌‎های کارشناسی شده فاصله گرفته است.

به گزارش روند بازار به نقل از اکوایران، محله تهرانسر در منطقه ۲۱ و در غرب تهران واقع شده است و از شمال به جاده مخصوص کرج، از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به فرودگاه مهرآباد و از غرب به بزرگراه آزادگان متصل می‌شود و دارای چهار بخش شمالی، مرکزی، شرقی و غربی است.

یک واسطه‌گر ملکی در محله تهرانسر با انتقاد از پلتفرم‌های آنلاین رهن و اجاره مسکن می‌گوید: قیمت‌های موجود در حیطه مسکن، به دلیل فعالیت برخی برنامه و سایت‌های اجاره و خرید و فروش مسکن، از قیمت‌‎های کارشناسی شده فاصله گرفته؛ برای مثال، مالکی به ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیازمند است و رهن کامل ملک ۵۰ متری خود را بدون اینکه در نظر بگیرد که آیا ارزش واقعی آن این رقم است یا نه با ۵۰۰ میلیون تومان آگهی می‌کند؛ مالکی دیگر نیز با بازدید از این سایت‌ها، رهن این ملک‌ و امثال آن‌ها را مبنای قیمت‌گذاری ملک خود قرار می‌دهد.

این مشاور املاک در رابطه با وضعیت عرضه و تقاضای خرید و فروش خانه ادامه می‌دهد: در ۳ الی ۴ ماه اخیر، در بنگاه ملکی ما حتی یک معامله هم صورت نگرفته است؛ اما در زمینه رهن و اجاره تقاضا وجود دارد اما با بودجه‌های کم.

به گفته وی، در سال گذشته در تهرانسر، رهن کامل یک ملک با ۷۵ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال ساخت، ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری این رقم با افزایش دوبرابری به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در محله تهرانسر، رهن واحدی با ۱۰۶ مترمربع زیربنا، ۷۵۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۱۰۰ هزار تومان است؛ رهن کامل یک واحد ۸۰ متری نیز، ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برای واحدی دیگر با ۹۰ مترمربع مساحت، ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ۸ میلیون تومان اجاره ماهانه و برای رهن واحدی ۶۷ متری، ۲۸۰ میلیون تومان رهن و ۵ میلیون تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است.

برای واحدی با ۸۶ مترمربع زیربنا، ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۳ میلیون تومان اجاره تعیین شده است.

قیمت‌گذار مسکن چه کسی است؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا