اقتصادی

قیمت گوشت در ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر خاصی عرضه شد، اما افت قیمت دام زنده به کمتر از کیلویی ۵۰ هزار تومان و معادل قیمت دو کیلو هویج، بسیاری از دامداران را نگران کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است (بازار).

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۶,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۶۸,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۴,۰۰۰
گردن گوسفندی

۱۳۲,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۴۶,۰۰۰
گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰
قلم گوساله

۱۵,۰۰۰
دمبالیچه گوسفندی

۶۴,۰۰۰
سردست گوسفندی

۱۱۹,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۱۶۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۹۰,۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۶.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۷,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۴,۰۰۰

دام زنده به قیمت ۲ کیلو هویج رسید

در این میان اما، افت قیمت دام زنده به کمتر از کیلویی ۵۰ هزار تومان و معادل قیمت دو کیلو هویج بسیاری از دامداران را نگران کرده است.

کاهش ۵۶ درصدی بارندگی، خشک شدن ده‌ها حلقه چاه مالداری، چنبره خشک‌سالی بر ۸۰ درصد از مراتع، کمبود و گرانی علوفه باعث شده که عشایر خراسان رضوی و روستائیان سال سختی را در خشک‌سالی بی‌سابقه نیم‌قرن اخیر تجربه کنند.

این موضوع موجب شده تا عشایر چوب حراج برداشته و حتی دام‌های مولد خود را به کشتارگاه بفرستند اما دلالان با حضور در این مسلخ به‌جای اینکه گوسفندان را سر ببرند اما صاحب‌ها دام‌ها را ذبح می‌کنند.

دلالان در حالی دام زنده را از عشایر و روستائیان به قیمت ۴۵ هزار تومان خریداری می‌کنند که قیمت یک کیلو سینه مرغ در بازار ۴۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است و باقیمت دو کیلو هویج برابری می‌کند!

حمایت از عشایر

در همین حال نماینده مردم مشهد و کلات گفت: متأسفانه امسال تولیدکنندگان به‌ویژه عشایر و روستائیان به دلیل کمبود نهاده‌های دامی و خشک‌سالی‌های حادث‌شده شرایط خوبی نداشتند و هنوز هم برخی کاستی‌ها آن را رنج می‌دهد.

نصرالله پژمان‌فر در این رابطه توضیح داد: امروزه اگر ما خوراک دام و طیور را به‌موقع تهیه کنیم کسی که پاسخ‌گو این مسائل است، می‌تواند کارش را درست انجام دهد اما اگر به‌موقع تهیه نشود بالطبع کار پیچیده خواهد شد.

وی بابیان اینکه عوامل بسیاری ازجمله تأخیر در تخصیص ارز و یا مشکلات توزیع دامداران را با مشکل تأمین نهاده روبرو کرد به ما می‌گوید: لذا به‌منظور کمک به این دسته از عشایر چند اقدام را انجام دادیم، یکی اینکه تسهیلاتی را برای عشایر که در بودجه هم پیش‌بینی‌شده ،در نظر گرفتیم تا بتوانند نهاده را خریداری کنند (بازار).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا