اقتصادی

لغو امتیاز در انتظار شرکت‌های گران‌فروش بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جریمه سنگین و حتی لغو امتیاز در انتظار شرکت‌های هواپیمایی متخلف در حوزه قیمت بلیت است.

به گزارش روند بازار، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایران در جمع خبرنگاران  گفت:  طبق آمار تعداد پروازها به مقاصد مختلف کشور افزایش زیادی داشته است.

به گفته وی بعد ابلاغ رای دیوان عدالت اداری  مبنی بر لغو  مصوبه ستاد تنطیم بازار،  دولت نامه ای را مبنی بر اِعمال ماده ۹۱ برای رای دیوان ارسال کرد و رئیس دیوان هم دستور داد که  فعلا رای ابلاغ متوقف و به بعد از یک جلسه کارشناسی موکول شود .

محمدی بخش گفت: در یک جلسه شورای عالی هواپیمایی  مصوب  شد که  تمامی  شرکت‌های هواپیمایی ملزم‌ هستند که قیمت‌ها را با همان سقف ابلاغی که سازمان هواپیمایی مشخص کرده  تا تعیین تکلیف رای دیوان  ابلاغ کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  توضیح داد: چنانچه رای دیوان ابلاغ شود برمبنای رای دیوان قیمت ها تعیین می شود اما  در غیر این صورت برمبنای شورای عالی هواپیمایی نرخ ها ابلاغ و اجرا خواهد شد.

وی در خصوص نرخ هایی که شرکت های هواپیمایی رعایت نمی کنند هم گفت: همزمان با شکایت‌هایی که انجام شده دستگاه های نظارتی، تعزیرات حتی دادسراها و قوه قضائیه ورود کرده اند . جریمه های سنگینی برای شرکت های هواپیمایی که رعایت نمی کنند در نظر گرفته شده است .

محمدی بخش  تاکید کرد: انتطار ما از همه شرکت های هواپیمایی  آن است که قوانین در این بخش را رعایت کنند و سازمان هواپیمایی کشوری  با افراد سودجو، پلتفرم ها و نرم افزارهایی که امروز دارند با این فضا بازی می‌کنند برخورد قاطعی خواهد کرد و مطمئنا برخورد ما نسبت به قبل شدیدتر و همراه با لغو امتیاز خواهد بود.

وی افزود: برای بسیاری از شرکت های هواپیمایی  پرونده قضایی تشکیل و حکم های قضایی ابلاغ شده همچنین  تذکرات جدی  و جریمه های نقدی سنگین بریده شده است .

وی بیان کرد:  افزایش قیمت بلیت ها باید در  شورای عالی هواپیمایی مصوب و  سیر قانونی خود را طی کند  تا قابلیت اجرا داشته باشد مگر اینکه براساس رای دیوان ابلاغیه متنوع سازی نرخ انجام شود که در آن صورت هم ما نظر کارشناسی خود را اعلام خواهیم کرد.

محمدی بخش  افزود:  تمامی پرواز ها در حال انجام است و در کل روز حداکثر ۳یا۴پرواز لغو می‌شود  که بخشی از به دلیل عملیاتی و یا بدی آب و هوا است  که تمامی  آنها در جای خود رسیدگی و در صورت نقض قوانین برخورد می شود.

او گفت: به طور قطع با  شرکت‌های هواپیمایی که تخلف می‌کنند برخورد خواهد شد . نوسانات ارز، وضعیت تحریم‌ها، عدم‌ ترخیص قطعات از گمرک  از جمله موضوعاتی است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کرده و با تعامل و همکاری کارها پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:  کوچکترین سهل انگاری باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به بخش صنعت هوایی کشور می شود. بنابراین باید کاملا پخته و آگاهانه عمل کنیم و از برخوردهای هیجانی  جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید اولین وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی،امنیت و بعد موضوع تسهیلات و موضوعات دیگر است.

او گفت:  هرگونه افزایش قیمت حتی در شب عید منوط به شورای عالی هواپیمایی از نظر قانونی است. 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا