کسب و کار

لپ تاپ نو بخریم یا دست دوم؟

چکیده : بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک کدام هستند و باید در زمان خرید این نوع لپ تاپ‌ها به چه مواردی توجه داشت

 اینکه چه نوع لپ تاپی خریداری کنید کاملاً به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد اما امروزه بسیاری از افراد روی به استفاده از لپ تاپ‌های کارکرده آورده‌اند که این موضوع دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. حتی افرادی که به لپ تاپ گیمینگ نیاز دارند نیز بیشتر سعی می‌کنند که از این نوع لپ تاپ بهره‌مند شوند. اما واقعاً سؤال اینجاست که بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک کدام هستند و باید در زمان خرید این نوع لپ تاپ‌ها به چه مواردی توجه داشت. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی لپ تاپ کارکرده یا نو صحبت کنیم و شما عزیزان را در خرید بهترین لپ تاپ راهنمایی خواهیم کرد. 

نحوه انتخاب لپ تاپ کارکرده

برای اینکه لپ تاپ مناسبی انتخاب کنید دقت به موارد مختلف ضروری است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. در واقع خرید لپ تاپ استوک (کارکرده) نیاز به بررسی‌های همه جانبه دارد که عبارتند از:
– بررسی قیمت. همیشه قیمت لپ تاپ‌ها از مهم‌ترین مواردی هستند که قبل از انتخاب بررسی می‌شوند. حال اینکه برای چه منظوری به خرید لپ تاپ اقدام می‌شود تأثیر مستقیم بر انتخاب لپ تاپ دارد. در حال حاضر بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک با قیمت‌های مناسب در اختیار افراد قرار دارند که از مراکز معتبر قابل تهیه هستند.
– بررسی استحکام. برای تهیه لپ تاپ محکم و مقاوم نیاز به لپ تاپ استوک دارید که برای این منظور کافی است که به مراکز معتبر مراجعه کنید. لازم به ذکر است که معمولاً لپ تاپ‌های استوک از بدنه‌ی قوی برخوردار هستند و حتی اگر برای جابجایی‌های بیش از اندازه نیاز به لپ تاپ مناسب داشته باشید، کافی است که از این نوع لپ تاپ بهره ببرید.
– بررسی کیفیت. شاید فکر کنید که قطعات لپ تاپ کارکرده از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند اما منظورمان از این نوع لپ تاپ‌ها این است که برای مدت زیادی در انبار مانده‌اند و خریداری وجود نداشته است و این به معنای عدم کیفیت لپ تاپ‌ها نیست. با این حال برای خرید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک نیاز به بررسی کیفیت قطعات لپ تاپ دارید که اگر در این زمینه باتجربه نیستید کافی است که از مشاوران حرفه‌ای استفاده کنید.
– بررسی امکانات لپ تاپ. پر واضح است که برای خرید لپ تاپ نو و یا حتی کارکرده نیاز به بررسی قابلیت‌های این وسیله پرکاربرد است. برای مثال بررسی تنوع پورت و حتی درگاه‌های ورودی و خروجی از جمله مواردی است که حتماً باید در نظر گرفته شود. 

لپ تاپ نو بخریم یا دست دوم؟

آیا خرید لپ تاپ نو به‌صرفه است

اینکه با چه هدفی لپ تاپ خریداری می‌شود فوق‌العاده دارای اهمیت است. بسیاری از افراد نیاز به خرید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک دارند و بر همین اساس اقدام می‌کنند اما گروهی دیگر فقط به فکر خرید لپ تاپ نو هستند، حال اینکه برای چه منظوری لپ تاپ خریداری می‌کنند، برایشان بی‌اهمیت است. به طور کلی با توجه به اینکه هزینه‌ی خرید لپ تاپ‌های نو سر به فلک کشیده است، توصیه می‌کنیم که از لپ تاپ نو استفاده نکنید. البته عدم استفاده از لپ تاپ‌های نو دلایل دیگری نیز دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– در صورتی خرابی لپ تاپ نو هزینه‌های زیادی برای تعمیر یا تعویض قطعات نیاز است.

– اگر قصد فروش لپ تاپ نو را داشته باشید، مطمئناً نمی‌توانید با قیمت خرید، لپ تاپ را واگذار کنید.

– لپ تاپ‌های نو به سرعت قدیمی شده و باید جایگزینی برای آن‌ها دست و پا کنید.

به طور کلی در حال حاضر برای داشتن یک لپ تاپ؛ حال برای هر منظوری بخصوص گیمینگ بهتر است که از لپ تاپ‌های استوک یا کارکرده استفاده شود چرا که صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

شاید برای شما مفید باشد: آل این وان استوک و کیس استوک را از سیپک با گرانتی ۱ ساله بخرید.

معایب و مزیت‌های لپ تاپ کارکرده

حتی اگر بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک را خریداری کنید باز هم ممکن است نیازتان را برآورده نکند. البته این موضوع برای لپ تاپ‌های نو نیز صادق است. به طور کلی باید بررسی نمایید که در حال حاضر کدام لپ تاپ بیشتر مورد استفاده‌تان است که ما در ادامه به معایب و مزایای بکارگیری از لپ تاپ‌های استوک را بازگو می‌کنیم:

مزایا


– تعمیر و تعویض راحت‌تر. تعمیر و تعویض قطعات در لپ تاپ‌های کارکرده فوق‌العاده راحت‌تر از لپ تاپ‌های نو است. بنابراین ممکن است از اولین انتخاب‌های افراد برای خرید لپ تاپ، نوع استوک باشد که البته حتماً توجه داشته باشید که فقط از فروشگاه‌های مجاز بهره‌مند شوید.
– حفظ سرمایه. با توجه به اینکه مدل لپ تاپ خریداری شده برای سال‌ها پیش است قطعاً با موجودی کمتر می‌توانید یک لپ تاپ با امکانات و کیفیت عالی خریداری کنید. در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید. توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک یا هر نوع لپ تاپ دیگر از افراد باتجربه درخواست مشورت کنید.

معایب


– عدم وجود خدمات پس از فروش. پر واضح است که این نوع لپ تاپ‌ها خدمات پس از فروش ندارند. بنابراین احتیاط در استفاده‌ی آن‌ها الزامی است و این موضوع ممکن است کارتان را سخت کند. البته احتمالاً مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد چرا که به هر حال مراقبت از لپ تاپ‌ها نیاز است و لپ تاپ نو و استوک ندارد.
– نداشتن قابلیت‌های روز. با توجه به اینکه لپ تاپ‌های کارکرده ممکن است برای سال‌ها پیش باشند، احتمالاً بعضی از قابلیت‌هایی که در آینده به لپ تاپ‌ها اضافه می‌شوند را نداشته باشند. بنابراین ممکن است از این حالت نیز ضرر کنید و به همه امکانات دسترسی نداشته باشید. 

لپ تاپ نو بخریم یا دست دوم؟

جمع‌بندی

 حال با توجه به شرایط عنوان شده در این مقاله، احتمالاً راحت‌تر بتوانید برای خرید بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ استوک یا لپ تاپ نو تصمیم‌گیری کنید. ضمناً برای لپ تاپ‌های استوک دست‌تان برای انتخاب باز است و به محصولات هر برند دسترسی خواهید داشت. با این حال توصیه می‌کنیم در صورت اینکه برای خرید لپ تاپ گیمینگ و یا هر نوع لپ تاپ دیگر دچار وسواس شده‌اید، حتماً با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. ضمناً یادآور می‌شویم که خرید لپ تاپ‌های نو یا کارکرده باید از طریق مراکز معتبر انجام شود تا در نهایت بتوانید یک محصول با کیفیت خریداری و استفاده کنید. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا