کسب و کار

لیست بهترین طرح های گردشگری زود بازده در ایران

ایران به دلیل داشتن منابع طبیعی فراوان، آثار باستانی پرشکوه، گذشته‌ای با تمدن غنی و آب و هوای معتدل در اکثر مناطق، پتانسیل فراوانی در اجرای طرح های گردشگری زودبازده دارد. این طرح‌ها فراوانند؛ اما برخی از آن‌‌ها هستند که کم‌ترین ریسک را در اجرا دارند و سود بیشتری را در کم‌ترین زمان ممکن به مجریان خود می‌دهند. این طرح‌ها شامل طرح گردشگری سلامت، طرح گردشگری کشاورزی، طرح گردشگری ساحلی، طرح گردشگری صنایع دستی، طرح گردشگری شهرک ویلایی، طرح گردشگری پذیرایی، طرح گردشگری پذیرایی از مسافران و… می‌شود. در ادامه توضیحاتی اجمالی درباره چند مورد از بهترین طرح های توجیهی گردشگری داده‌ایم؛ لطفا با ما همراه باشید.

۱. طرح گردشگری ساحلی

این طرح نوعی طرح کسب و کار گردشگری است که در ایران به دلیل وجود منابع وسیع آبی خزر و خلیج فارس به خوبی قابل اجرا است. در این طرح خدمات مختلفی را می‌توان به مسافران از اقشار مختلف ارائه داد. خدمات عمومی و همینطور خدمات ویژه برای مسافرانی که تمکن مالی بیشتری دارند و انتظار خدمات لوکس‌تری را دارند در این طرح قابل اجرا است. به عنوان مثال خدمات تفریحی شامل غواصی، اسکی روی آب، موج‌سواری، پارک آبی ساحلی و… یا خدمات تفریحی ارزان‌تر می‌تواند در این طرح به عنوان یکی از طرح‌ های گردشگری زود بازده وجود داشته باشد. تجهیزات این طرح شامل انواع تجهیزات پارک آبی، قایق‌های تفریحی، لوازم غواصی و… است و شما از طریق جزئیات این طرح می‌توانید درباره مراحل دریافت مجوز و میزان بودجه مورد نیاز اطلاعات لازم را کسب نمایید.

۲. طرح گردشگری تولید صنایع دستی

 از طریق طرح توجیهی صنایع دستی شما می‌توانید مجوز لازم برای تولید صنایع دستی و فروش به گردشگران را کسب نمایید. به عنوان مثال در جنوب کشور و در استان سیستان و بلوچستان، فروش سوزن دوزی‌های زیبا، زیورآلات دستساز و صنایع دستی مرتبط با آن منطقه یا سایر مناطق جنوبی هم برای مسافران جذاب است و هم رونق خوبی برای ساکنین آن منطقه به همراه دارد. از طرفی تولید و فروش تمامی صنایع دستی ایرانی به گردشگران ایرانی و خارجی بسیار پردرآمد است. صنایع دستی شامل جواهرات بدل، پوشاک دست‌دوز، محصولات چرمی، گلیم و جاجیم، پته دوزی، خاتم‌کاری و… قابل تولید هستند و هرکدام تجهیزات خاص خود را دارند.

۳. طرح گردشگری سلامت

یکی از طرح های گردشگری زودبازده طرح گردشگری سلامت است. در طرح گردشگری سلامت هدف اصلی تاسیس یک مرکز خدمات درمانی به همراه خدمات پذیرایی به مسافران است. یک کلینیک درمانی در کنار اقامتگاه‌هایی که مسافران را اسکان می‌دهند یا یک هتل بیمارستان مجهز که خدمات درمانی خود را با قیمت و کیفیت مناسب به گردشگران ارائه می‌دهد در این نوع طرح به طور دقیق بررسی شده و منطقه مورد نظر برای اجرای این طرح ارزیابی می‌شود. در یک بیمارستان مجهز می‌توان جدیدترین و پیشرفته‌ترین خدمات درمانی تخصی، جراحی، پاراکلینیکی و… را در کنار خدمات تفریحی، زیارتی، سیاحتی، مراکز خرید، خدمات درمانی سنتی مانند آب گرم، ماساژ و… به مسافران ارائه داد.

۴. طرح گردشگری کشاورزی

یکی از انواع طرح ‌های گردشگری زودبازده که انعطاف زیادی دارد طرح گردشگری کشاورزی است. امور مختلفی شامل کشت و تولید گیاهان دارویی مربوط به منطقه مورد نظر، تولید گل‌ها و گیاهان زینتی، کشاورزی هیدروپونیک، تولید گیاهان خوراکی، تولید انواع غذاهای بومی منطقه، تولید غذای آبزیان، تولید غذای حیوانات خانگی، تولید غذای نیمه‌آماده، تولید غذای کودک و… در این نوع طرح قابل بررسی و اجرا است.

۵. طرح گردشگری شهرک ویلایی

 شهرک‌های ویلایی در اطراف دریا و در مناطق خوش آب و هوا گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. در این شهرک‌ها امکان اسکان مسافران در ویلاهای زیبا در کنار امکانات گردشگری دیگر مسافران را به سمت خود جذب می‌کند. این شهرک‌ها امنیت و قوانین بیشتری دارند و به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در طرح‌ توجیهی مربوط به شهرک ویلایی، نقشه راه مشخص شده و تمامی امکانات، تجهیزات لازم، احتمالات و آینده مرتبط با آن بررسی می‌گردد و در نهایت بعد از کسب دانش کلی درباره جزئیات این طرح، شما می‌توانید مجوز لازم را دریافت نمایید.

۶. طرح گردشگری پذیرایی

یکی دیگر از طرح های گردشگری زود بازده طرح گردشگری پذیرایی است. همان‌طور که از نامش پیدا است از طریق این طرح شما تمامی خدمات پذیرایی از گردشگران را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهید. این خدمات شامل ارائه انواع غذاهای مورد علاقه گردشگران است. به عنوان مثال احداث یک رستوران پخت غذاهای بومی منطقه یا ارائه غذاهایی که به ذائقه مسافران نزدیک باشد یک ایده مناسب برای پذیرایی است. پختن غذاهای متعلق به کشورها یا شهرهای دیگر برای مسافرانی که علاقه‌ای به غذاهای بومی منطقه شما نداشته باشند در یک رستوران شیک و کارکنانی نمونه می‌تواند برای گردشگران یک تجربه عالی باشد.

لیست بهترین طرح های گردشگری زود بازده در ایران

۷. طرح راهنمای گردشگری

بسیاری از گردشگران در طی مسافرت اطلاعات چندانی از منطقه مورد نظر ندارند. نیاز مسافران به یک راهنما می‌تواند در ایجاد یکی از طرح های گردشگری زودبازده نقش داشته باشد. طرح راهنمای گردشگری خدمات راهنمایی را به گردشگرانی که آشنایی با منطقه مورد نظر ندارند اراده می‌دهد و تمامی جزئیات و سرمایه لازم برای این کار در این طرح توجیهی بررسی می‌شود.

۸. طرح توجیهی سایت و اپلیکیشن گردشگری

از آنجایی که بسیاری از مسافران اطلاعات خود را از طریق اینترنت از مناطق مختلف به دست می‌آورند، راه‌اندازی یک سایت یا یک اپلیکیشن برای راهنمایی مسافران و گردشگران خدمات خوب و مفیدی را به آنان ارائه می‌دهد. اجرای این طرح نیز نیاز به ایجاد نقشه و بررسی جنبه‌ها و اهداف مختلف دارد. هزینه راه‌اندازی سایت یا اپلیکیشن گردشگری و نوع خدماتی که از طریق سایت یا اپلیکیشن قرار است ارائه شود همگی جای بحث و گفتگو دارند.

۹. طرح گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی

یکی از طرح‌های موفق در کشور ایران ایجاد اقامتگاه‌های بوگردی است که برای اسکان مسافران به کار می‌رود و جذابیت بسیار زیادی را برای مسافران هر منطقه دارد. در این طرح ایجاد یک اقامتگاه با شرایط مرتبط با هر منطقه و ارائه خدمات پذیرایی شامل انواع غذاهای سنتی، گشت و گذار و اجرای مراسمات سنتی بررسی می‌شود. مسافران از این طرح استقبال زیادی دارند و از طریق آن یک زندگی کاملا متفاوت را در یک منطقه خوش آب و هوا و آرام به همراه پذیرایی تجربه می‌کنند. از طریق طرح توجیهی اقامتگاه تمامی جزئیات مربوط به احداث اقامتگاه و هزینه لازم برای این کار بررسی شده و در نهایت شما می‌توانید مجوز لازم برای این کار را اخذ نمایید.

جمع‌بندی

گردشگری یکی از صنایعی است که با وجود پتانسیل بالایی که در جذب سرمایه و رونق اقتصادی دارد در کشور ما کمتر به آن توجه شده است. از طریق اجرای برخی از طرح های گردشگری زودبازده در این کشور، می‌توان از این صنعت سودهای بسیاری برد و مشاغل فراوانی را ایجاد نمود. تعداد طرح‌های گردشگری بسیار زیاد است. ما در مقاله حاضر سعی کردیم درباره چند طرح گردشگردی زودبازده صحبت کنیم تا بتوانیم شما را با این طرح‌ها کمی آشنا کنیم. انواع این طرح‌ها شامل طرح گردشگری سلامت و درمان، طرح گردشگری کشاورزی، پذیرایی، راهنمایی، اقامتگاه، سایت گردشگری، شهرک ویلایی، تولید صنایع دستی، طرح گردشگری ساحلی و… است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع طرح های گردشگری زودبازده، به وب‌سایت پرشین پلن با آدرس https://persianplan.com و به بخش ایده‌های گردشگری مراجعه کنید، بیش از ۳۰ ایده‌ی گردشگری بصورت جداگانه برای سرمایه گذاری، مورد بررسی قرار گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا