کسب و کار

لیست کامل قطعات آسانسور هیدرولیک

یکی از رایج ترین کاربرهای سیستم های هیدرولیک جابجا کردن اجسام سنگین می باشد زیرا به راحتی می توان با تغییرات سطح نیروی چندین برابری بدست آورد. فکر می کنم همه تجربه فشردن سر شلنگ آب و افزایش نیروی فوق العاده ای که خروج آب دارا می شود را داشته باشیم.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از رایج ترین کاربرهای سیستم های هیدرولیک جابجا کردن اجسام سنگین می باشد زیرا به راحتی می توان با تغییرات سطح نیروی چندین برابری بدست آورد. فکر می کنم همه تجربه فشردن سر شلنگ آب و افزایش نیروی فوق العاده ای که خروج آب دارا می شود را داشته باشیم.

۱. پاوریونیت قلب آسانسور هیدرولیک

پاوریونیت

پاوریونیت از سه جزء اصلی تشکیل گردیده که وظیفه شان ایجاد فشار مورد نیاز و انتقال آن به کابین جهت جابجایی آسانسور می باشد.

اجزاء اصلی پاوریونیت

  • موتور : موتور الکتریکی با اتصال به برق شروع به دوران میکند.
  • پمپ : داخل روغن پمپ به موتور کوپل شده و موجب می شود روغن با فشار خارج گردد.
  • گروه شیرها : روغن پر فشار توسط گروه شیرها کنترل و هدایت می شود به سمت پیستون جکی که کابین آسانسور روی آن سوار شده است نیروی قابل ملاحظه بوجود آمده موجب حرکت کابین جهت بالا می شود.

اجزاء جانبی پاوریونیت

  • Oil resistor : (المنت گرم کن روغن )

یک هیتری است که بطور خودکار درجه حرارت روغن را بالای ۱۵ درجه نگه میدارد.

در مناطق سردسیر و استارت های اولیه صبح برای سیستم بسیار ضروری است.

  • سیستم خنک کننده Cooling system :

در ساختمان های پر ترافیک استارت مداوم آسانسور موجب افزایش درجه حرارت روغن و کاهش غلظت آن و عدم دقت در استارت و ایست آسانسور می شود در این مواقع استفاده از سیستم خنک کننده ضروری است.

  • Emergency solenoid valve :

شیر سلونوئیدی اضطراری: این شیر که معمولاً به مدار باطری در تابلو آسانسور متصل می شود این امکان را فراهم میکند که در مواقع  قطع برق بتوان توسط باطری روغن را به تانک برگرداند و آسانسور را به پایین هدایت کرد.

  • سویچ های فشار pressure switches :

دو سنسور فشار برای کنترل فشار حداکثری و حداقلی پاوریونیت استفاده می شود.

  • ترموستات روغن oil thermostat :

هرگاه دمای روغن بیش از حد افزایش یابد این سنسور فیدبک آن را به سیستم کنترل جهت توقف آسانسور تا خنک شدن روغن آن اعلام می نماید.

۲. جک هیدرولیک hydraulic jacks

جک هیدرولیک

جک واسطه میان کابین آسانسور و تانک روغن می باشد بطوریکه افزایش فشار در پاوریونیت از طریق گروه شیرها بصورت کنترل شده وارد پیستون جک گردیده و آن را به سمت بالا هل میدهد در نتیجه کابین شروع به حرکت می نماید.

انواع جک

  • جک ها ساده : که ساختار آن ها ۱stage ( تک مرحله ای ) بوده و رایج ترین در صنعت می باشند که بصورت مستقیم (Direct) و غیر مستقیم (In direct) به کابین آسانسور متصل می شوند.
  • جک های تلسکوپی Telescopic jacks : در مواقعی که طول مسیر زیاد باشد اندازه جک نیز بلند شده و حمل و نقل و جابجایی دچار مشکل می شود لذا جک های تلسکوپی که بصورت آنتن رادیو داخل هم می شوند استفاده می شود جک های تلسکوپی بصورت ۲stage ،۳ stage ،۴stage تولید می شوند و هرچه تعداد stage آن ها بیشتر باشد گران تر می شوند.

۳. کارسلینگ Car slings (Car frames)

کارسلینگ

فریمی ساخته شده از ورق فولادی می باشند که اتاق کابین (car) روی آن سوار می شود و توسط کفشک های شیر روی ریل های راهنما حرکت می نماید.

کارسلینگ ها مجهز به پاراشوت کفشک و رولر می باشند و می بایست از استحکام کافی برخوردار باشند.

۴. اجزاء مشترک در آسانسورهای هیدرولیک و کششی

تفاوت اصلی این است که یک آسانسور هیدرولیکی از یک جک هیدرولیک و پاوریونیت برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور استفاده می کند، در حالی که یک آسانسور کششی از یک موتور گیربکس یا گیرلس همراه با وزنه تعادل برای کنترل حرکت کابین استفاده می کند. به هر حال برخی از اجزاء سیستم آسانسور هیدرولیک و کششی یکسان هستند مانند کابین، ریل ها، درب های کابین و طبقه، موتور و مکانیزم درب ها، تابلو فرمان و پنل های کنترل آسانسور.

قطعات آسانسور مشترک در آسانسور هیدرولیک و کششی:

  • کابین آسانسور
  • درب های طبقات و درب کابین
  • ریل های راهنمای فولاد
  • تابلوی کنترل
  • شاسی های فرمان و احضار

در نتیجه اجزاء و قطعات آسانسور هیدرولیک از دو بخش اصلی جک هیدرولیک (پیستون، سیلندر، شافت و…) و پاوریونیت (شامل مخزن روغن، موتور، پمپ، شیرها و…) تشکیل شده است. و برخی از قطعات در آسانسور های هیدرولیکی و کششی یکسان است، مانند: کابین، درب، تابلو فرمان و ریل.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا