کسب و کار

طراحی داخلی کابین آسانسور

طراحی و دکوراسیون داخلی کابین آسانسور یکی از ارکان ساخت این تجهیزات محسوب می شود و شامل ترکیبی از عملکرد، ایمنی و زیبایی است.

برای ساخت زیباترین و ایمن ترین کابین برای انواع آسانسورها قطعاً یک سری از معیارها وجود دارد که مهندسان و طراحان باید به آن توجه کنند؛ از تعیین کاربری آسانسور گرفته تا انتخاب مواد اولیه، رنگ ها، نورپردازی، افزودن امکانات ایمنی، مدل درب آسانسور، توجه به برندسازی، در نظر گرفتن زیبایی شناسی کلی داخل کابین و البته طراحی سیستم های هشدار و اضطراری، همگی در این تجهیزات اهمیت دارند.

آزمایش و ارزیابی طراحی کابین انواع آسانسورها، نگهداری منظم و توجه به جزئیات، بسیار مهم هستند. با توجه به اهمیت نصب آسانسور در ساختمان، و تأمین زیبایی و ایمنی در کنار یکدیگر، تصمیم داریم یک راهنمای کامل درباره طراحی و دکوراسیون کابین آسانسور ارائه دهیم که هم کاربردی و هم از نظر بصری دلپذیر است.

اگر طراح یا سازنده آسانسور هستید، یا می خواهید زیباترین مدل آسانسور را برای ساختمان خود بخرید، ایده خوبی است که این راهنما را مطالعه نمایید. اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار می دهیم.

اصول و مراحل طراحی داخلی کابین آسانسور

اصول و مراحل طراحی داخلی کابین آسانسور

با پیروی از مراحل زیر به راحتی می توانید زیباترین کابین را از نظر کاربری و دکوراسیون داخلی برای آسانسورها طراحی کنید:

۱.کاربری آسانسور را مشخص کنید

قبل از طراحی فضای داخلی کابین آسانسور، بسیار مهم است مشخص کنید آسانسور برای چه منظوری استفاده خواهد شد. آیا عمدتاً توسط کارمندان در ساختمان اداری استفاده می شود یا عموم مردم نیز از آن استفاده خواهند کرد؟ آیا در درجه اول برای حمل و نقل کالا به کار می رود یا افراد هم می توانند از آن استفاده کنند؟ پاسخ به این سوالات، در تعیین عناصر و ویژگی های طراحی مناسب کابین، کمک کننده است.

۲.ابعاد کابین آسانسور را معین کنید

اندازه و شکل کابین آسانسور، دو عامل مهم دیگر هستند که در طراحی و دکوراسیون آن نقش خواهند داشت. با توجه به ابعاد داخل کابین می تواند عناصر دکوراسیون را اضافه کنید.

۳.مواد اولیه و رنگ های مورد نظر را انتخاب کنید

انتخاب مواد اولیه و تم رنگ ها برای فضای داخلی کابین آسانسور، جنبه مهمی از فرآیند طراحی است. مصالح انتخابی باید بادوام بوده و نگهداری آنها آسان باشد. رنگ ها نیز باید از نظر بصری، دلپذیر و تکمیل کننده زیبایی کلی ساختمان باشند.

۴.جلوه نورپردازی را به کابین اضافه کنید

نورپردازی، جنبه مهم دیگری از طراحی داخلی کابین آسانسور است. فضای داخل کابین باید به اندازه ای روشن باشد که فضای داخلی را قابل دید و نمایان سازد، اما نه آنقدر روشن که باعث ناراحتی چشم افراد شود. شیوه های مدرن برای نورپردازی وجود دارد که از رنگ های سفید، زرد، آبی یا قرمز با لامپ های مخفی استفاده می کند.

۵.امکانات ایمنی را به کابین اضافه کنید

ویژگی‌ها و امکانات ایمنی مانند دکمه‌های توقف اضطراری، هشدارها و سیستم برق و روشنایی اضطراری باید به وضوح قابل مشاهده و دارای دسترسی آسان باشد. در یک طراحی اصولی کابین، ویژگی های ارائه شده باید نیازهای دسترسی افراد معلول را نیز در بر بگیرد.

۶.پنل راهنمای طبقات را طراحی کنید

نصب پنل راهنمای طبقات، یکی از جنبه های مهم طراحی و دکوراسیون کابین آسانسور است. این پنل به مسافران نشان می دهد در کدام طبقه هستند و به کدام طبقه می روند. کلیدهای صفحه لمسی یا دکمه ای در آسانسور و پنل نمایشگر LED که شماره طبقات را به صورت روان نشان می دهد، به علاوه صدای گوینده که توقف طبقات را اعلام می کند، جزو همین سیستم هستند.

متداول ترین مواد اولیه در طراحی و دکوراسیون کابین آسانسور

متداول ترین مواد اولیه در طراحی و دکوراسیون کابین آسانسور

  • فولاد ضد زنگ:

فولاد ضد زنگ ماده ای بادوام و مقاوم است که تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. این ماده متریال اغلب برای ساخت دیوارهای کابین، نرده ها و چارچوب درب استفاده می شود.

  • شیشه:

اغلب برای طراحی دیوارها و درب های برخی آسانسورها از شیشه استفاده می شود. شیشه، ظاهری مدرن و براق را ارائه می دهد و مسیری برای ورود نور طبیعی به کابین است. متریال شیشه را بیشتر در آسانسورهای تجاری و یا اداری به کار می برند.

  • اکریلیک:

اکریلیک، ماده پلیمری سبک و بادوام است که اغلب برای دیوارهای کابین، سقف و کف آسانسور به کار می رود. تمیز کردن و نگهداری این ماده، آسان است و در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشد.

  • لمینت:

لمینت یک ماده مقرون به صرفه و بادوام است که اغلب برای دیوارهای کابین و کفپوش آن استفاده می شود. لمینت، رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است.

  • چوب:

چوب یک متریال شیک و پرطرفدار برای دیوارهای کابین آسانسور، سقف و کف آن است. چوب، ظاهری زیبا و گرم را تداعی می کند، اما نسبت به سایر مواد، به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

  • آلومینیوم:

آلومینیوم ماده ای سبک، بادوام است که نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد. این متریال برای دیوارهای کابین و چارچوب درب ها استفاده می شود.

  • سنگ مرمر و گرانیت:

سنگ مرمر و گرانیت، بهترین سنگ های طبیعی هستند که اغلب برای دیوارهای داخل کابین، کفپوش ها و عناصر زیبایی لاکچری استفاده می شوند. مرمر و گرانیت، ظاهری مجلل دارند و گران هستند؛ همچنین نسبت به سایر متریال، به نگهداری بیشتری نیاز دارند.

خرید آسانسور از یک شرکت حرفه ای و متخصص

خرید آسانسور از یک شرکت حرفه ای و متخصص

اگر به دنبال خرید پک کامل آسانسور، با ایمنی بالا و با زیباترین طراحی داخلی کابین هستید، یک تیم حرفه ای از طراحان و مهندسان در خدمت شما عزیزان هستند. این افراد در قالب یک مجموعه معتبر به نام شرکت آسانسور فعال، مطابق با نیازها و بودجه مالی، تجهیزات آسانسور را به بهترین نحوه برای مشتریان ارائه می دهند.

به آسانی می توانید کابین آسانسور لاکچری، یا کابین با طراحی مدرن، با هر نوع متریال را به دلخواه خود از این مجموعه تخصصی سفارش بدهید. کافیست با کارشناسان فروش تماس بگیرید. کیفیت و قیمت ها نیز تضمین شده هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا