اقتصادی

خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

براساس مصوبه تازه مجلس، از خانه‌ها و ویلاهای لوکس که قیمت بیش از ۲۰ میلیارد تومان داشته باشند مالیات اخذ می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از فارس، محمدرضا میرتاج‌‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه گفت:‌ در این جلسه اعضای کمیسیون مالیات برخانه و ویلاهای لوکس را مصوب کردند.

میرتاج‌الدینی گفت: براساس این مصوبه خانه‌ها و ویلاهای لوکس که قیمت بیش از ۲۰ میلیارد تومان داشته باشند مشمول مالیات بر خانه‌های لوکس می‌شوند که در این مصوبه قید جمعیت شهرهایی که این ویلا‌ها و خانه‌ها در آن قرار دارد نیز حذف شده است.

همچنین، مالک شریعتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز در تشریح جزئیات بیشتری از مصوبه کمیسیون تلفیق گفت است: طبق این مصوبه، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های مجلل (لوکس) که ارزش روز آن‌ها بیش از دویست میلیارد (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باشد، مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال مالک موارد مذکور باشد. افرادی که مالک فقط یک خانه بوده و در ده سال اخیر تغییر مالکیت نداده‌اند، از شمول این حکم مستثنا هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا