اجتماعی

خبر ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان | مترو و اتوبوس در ۱۵ روز اول مهر رایگان شد

اعضای شورای شهر تهران دو فوریت اصلاحیه ارائه بسته تشویقی حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس ۱۴۰۲ موافقت و برمبنای آن بلیط مترو و اتوبوس در ۱۵ روز اول مهر رایگان خواهد بود.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جریان یکصدوهفتادوهشتمین جلسه شورای شهر تهران، دو فوریت لایحه اصلاحیه ارائه بسته تشویقی حمل و نقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس ۱۴۰۲ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ارتباط با دو فوریت لایحه اشاره شده اظهار کرد: با توجه به شعار امسال، در جهت ایجاد تسهیل‌گری در تولید و رفاه زندگی مردم، از طرفی مهار تورم و رشد تولید، همه دستگاه‌ها یک مسئولیت خطیر در جهت تحقق شعار سال دارند. در همین ارتباط نیز شهرداری تهران اقداماتی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران در آستانه سال تحصیلی به آن پرداخته است موضوع ارائه خدمات ویژه در حوزه حمل و نقل به دانش‌آموزان و دانشجویان است. البته ناگفته نماند که در همین ارتباط مدیریت شهری در سنوات گذشته تخفیف ۵۰ درصدی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته بود ولی امسال بنا داریم با مساعدت شورای شهر تهران در مدت یک ماه خدمات رایگانی را در بخش مترو و اتوبوس ارائه کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در همین ارتباط جلسات متعددی با سازمان فاوا، مترو و اتوبوسرانی برگزار شده است و زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان و دانشجویان همزمان با سال تحصیلی انجام شده است و عملا مشکلی در ارائه خدمات وجود ندارد.

زاکانی در ارتباط با ضرورت دو فوریت بودن لایحه اشاره شده تصریح کرد: با توجه به اینکه در یکی دو هفته گذشته ما درگیر مراسم اربعین بودیم و با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی، این لایحه به صورت دو فوریت به شورای شهر تهران تقدیم شده است و انتظار ما این است که اعضای شورا با دو فوریت این لایحه موافقت کنند.

وی همچنین به رونمایی از کیف پول شهروندی اشاره کرد و افزود: در قالب این کیف پول، بنا داریم خدمات مختلف در مجموعه‌های شهرداری تهران از جمله میادین، شرکت اتوبوسرانی، مترو و پسماند را از طریق کیف پول به شهروندان ارائه کنیم و این کیف پول نیز همزمان با سال تحصیلی جدید رونمایی خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کل درآمد شرکت مترو در ماه ۱۵۰ میلیارد تومان و اتوبوس ۴۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: بر اساس آماری که داریم سال گذشته ۴ درصد دانش‌آموزان از مجموعه مترو و اتوبوس استفاده کرده‌اند.

زاکانی همچنین با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی برای افرادی که از کیف پول شهروندی استفاده می‌کنند خبر داد و گفت: کسانی که از این کیف پول استفاده کنند، از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم، در ادامه برخی از اعضای شورای شهر به عنوان موافق و مخالف این لایحه صحبت کردند که در نهایت با پیشنهاد ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران قرار بر این شد با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی دو فوریت این لایحه برای مدت ۱۵ روز به تصویب شورای شهر تهران برسد و برای ۱۵ روز باقیمانده از مهرماه (از شانزدهم تا سی‌ام مهرماه) لایحه اشاره شده به صورت یک فوریتی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، با موافقت اعضای شورای شهر تهران بلیط مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان از اول تا ۱۵ مهرماه به صورت رایگان خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا